چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1112349
۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه مردم قم ضد اسرائیلی هستند، گفت: امام صادق علیه‌السلام در تأویل آیه ۵ سوره اسراء که خدا خطاب به غاصبان سرزمین قدس می‌فرماید «هنگامی که نخستین وعده فرارسد، ما بندگان خود که سخت جنگ‌آور هستند را به‌سوی شما می‌فرستیم تا جایی که درون خانه‌های شما را جست‌وجو می‌کنند و این وعده حتمی الهی است» سه مرتبه فرمودند به خدا قسم آنها اهل قم هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سید محمد سعیدی در جمع مدیران حرم مطهر بانوی کرامت با تبریک ایام ورود حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم، اظهار کرد: انتخاب شهر قم برای حضرت معصومه سلام الله علیها با توجه به ویژگی‌هایی بود که این شهر و مردم آن داشتند.

وی با بیان اینکه خاک به‌خودی‌خود اگر مورد عنایت خدا و اهل‌بیت نباشد ارزشی ندارد، گفت: عنایت خدا و اهل‌بیت به یک سرزمین به‌خاطر مردمی است که در آن ساکن هستند؛ بنابراین باید دید ملاک ارزش و احترام قمی‌ها چه بوده که حضرت سرزمین قم را برای خود انتخاب کردند.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه قمی‌ها از جمله اقوامی هستند که در روایات اهل‌بیت و در تأویل برخی آیات قرآن مورد تقدیر قرار گرفته‌اند، افزود: امام صادق علیه‌السلام فرمودند مردم قم یاوران قیام حضرت مهدی (عج) و دعوت‌کننده به حق ما اهل‌بیت (ع) هستند و در روایت دیگری فرمودند که مردم قم تمایل‌شان به حضرت مهدی (عج) است و از طرف‌داران و یاوران ما هستند.

وی با اشاره به اینکه امام کاظم علیه‌السلام فرمودند شهر قم شهر برگزیده ما است و خدا ولایت ما را در سرشت مردم قم قرار داده است، ادامه داد: امام رضا علیه‌السلام نیز فرمودند بهشت ۸ در دارد که یک درِ آن برای اهل قم است و در ادامه چند بار تکرار کردند که خوشا به حال اهل قم.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: در روایات است که اهل قم ظلم‌ستیز و اهل قیام برای خدا هستند و مانند پاره‌های آهن در راه خدا محکم و استوار هستند، از جنگ خسته نمی‌شوند و توکلشان بر خدا است .

وی با بیان اینکه مردم قم ضد اسرائیلی هستند، گفت: راوی می‌گوید خدمت امام صادق علیه‌السلام بودم و حضرت آیه ۵ سوره اسراء را تلاوت می‌کردند که خدا خطاب به غاصبان سرزمین قدس می‌فرماید «هنگامی که نخستین وعده فرارسد، مابندگان خود که سخت جنگ‌آور هستند را به‌سوی شما می‌فرستیم تا جایی که درون خانه‌های شما را جست‌وجو می‌کنند و این وعده حتمی الهی است»؛ سپس راوی می‌پرسد که اینها کدام بندگان خدا هستند حضرت سه مرتبه فرمودند به خدا قسم آنها اهل قم هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha