دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر /دیدار حجت الاسلام زارعان از چهره های فرهنگی سارایوو با آیت الله اعرافی

حوزه/مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر در همین مبحث و مساله خودرو، کار در دست مردم و بخش خصوصی بود، بسیار پیش‌رفت کرده بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه های علمیه کشور در دیدار اصناف تهران با بیان اینکه تقویت تشکل‌ها و نهادهای برخاسته از مردم، راه پیش‌رفت کشور است، اظهارکرد: برای حل مسایل کشور نیازمند کار کارشناسی با مشارکت مردم هستیم و انتخابات عرصه مهمی برای حضور و اثرگذار مردم در صحنه کشور است.

وی با اشاره به وجه تکلیف برای شرکت در انتخابات پیش رو گفت: یکی از سخت‌ترین کارها برای من، روبه‌رو شدن با مردم در ایام انتخابات است. چرا که بنده چهل سال است که در مصادر اجرایی مشغول به خدمت به کشور و پیگیر کارهای مردم هستم.

آیت‌الله اعرافی ضمن تاکید بر سپردن کارها و اولویت بخش خصوصی افزود: به طور مثال اگر در همین مبحث و مساله خودرو، کار در دست مردم و بخش خصوصی بود، بسیار پیش‌رفت کرده بودیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به مشکلات موجود در امور اجرایی کشور افزود: بنده ضمن این که بسیاری از انتقادات را وارد و دلسوزانه می‌دانم و تا آن‌جا که توانایی دارم برای حل و رفع آن‌ها تلاش می‌کنم. اما مسایل کشور نیاز به صورت کارشناسی حل و فصل شود و این امر باید با بها دادن به مردم همراه باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور بها دادن به مردم در امور و بهره‌گیری از نظرات و نیازهای ایشان را بسیار مهم دانست و گفت: وجود روحانیت در مردم و برای مردم است. روحانیت باید به مردم نزدیک باشد و بدون مردم مفهومی ندارد. من هم صدای اصناف را به عنوان قشر بزرگی از مردم انتقال خواهم داد و پیگیری می‌کنم.

آیت‌الله اعرافی هم‌چنین به مجراهای متفاوت مردم و اصناف برای پیگیری حقوق خود اشاره کرد و افزود: از جمله مجراهای مهم پی‌گیری و به نتیجه رسیدن به ویژه در زمینه مسایل قانونی و آیین‌نامه‌های اجرایی، شکایت به دیوان عدالت اداری است. آن‌جا هم بسیاری از موارد برای مطابقت با شرع و اظهار نظر برای ما در شورای نگهبان فرستاده می‌شود.

آیت‌الله اعرافی در پایان، مهم‌ترین مجرای نقد و پیگیری امور و حتی اعتراض به مسایل کشور را شرکت در انتخابات و برگزیدن اصلح دانست و گفت: به همین دلیل و برای اقتدار و شوکت ایران در جهان نیاز است که مشارکت حداکثری مردم را علی‌رغم همه مشکلات و نقدهای درست ایشان به مسایل روز داشته باشیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha