شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی

حوزه/ رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور) ابراز امیدواری کرد در سال ۱۴۰۳ مرکز نوآوری علوم اسلامی انسانی دیجیتال راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین بهرامی ضمن حضور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و بازدید از بخش حوزوی این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: نمایشگاه قرآن اتفاق بسیار مبارکی است که طول بیش از سه دهه در ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است و در واقع این رویداد بزرگ و مهم، جشنواره ای برای نمایش و عرضه فعالیت ها و توانمندی های مراکز و نهادهای متعدد و مختلف قرآنی، دینی، حوزوی و ... است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی افزود: به لطف الهی مردم حضور خوبی در این نمایشگاه دارند و از سویی حضور مراکز حوزوی نیز در این نمایشگاه در سال های اخیر با قوت و انسجام بهتری، همراه بوده است.

وی همچنین گفت: البته جز این هم انتظار نیست چه آن که با توجه به حجم بالای فعالیت های قرآنی در حوزه های علمیه و مراکز و نهادهای حوزوی باید از طریق چنین نمایشگاه هایی توده های مردم را در جریان فعالیت های قرآنی و دینی قرار داد.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در ادامه با اشاره به این که در سال ۱۴۰۳ پیگیر راه اندازی مرکز  نوآوری علوم اسلامی انسانی دیجیتال هستیم، ابراز داشت: از این طریق به دنبال آن هستیم که طلاب و دانشجویان علاقه مند و جوان بتوانند با توجه به زیرساخت هایی که مرکز نور فراهم کرده اقدام به تولیدات علوم اسلامی انسانی در بستر دیجیتال داشته باشند که امیدواریم امسال این وعده محقق شود.

وی افزود: یکی از فعالیت های درخشان مرکز کامپیوتری علوم اسلامی در سال گذشته رونمایی از نرم افزار جامع التفاسیر ۴ بود که این نرم افزار در پژوهشهای قرآنی اساتید و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی جایگاه مهمی دارد و بعد از ده سال از نسخه قبلی هم اکنون در اختیار علاقه مندان است و پیش بینی می کنیم در نمایشگاه قرآن امسال نیز مورد توجه بیش ازپیش قرار گیرد و علاقه مندان می توانند از طریق این لینک https://www.noorsoft.org/fa/software/View/74155/ این نرم افزار را تهیه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی بیان داشت: از دیگر فعالیت های غرفه مرکز نور در نمایشگاه قرآن امسال، برگزاری سلسله نشست هایی با عنوان قرآن پژوهی دیجیتال در طول ده شب از ایام برپایی نمایشگاه است که هر شب ساعت ۲۰ یکی از اساتید شاخص حوزه و دانشگاه در این زمینه در غرفه مربوطه به ایراد سخن می پردازند و ما یک گفتگوی ویژه قرآنی در این زمینه ها داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha