شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حاجی رضا

حوزه/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از برخی باغات و زمین‌های کشاورزی فاقد سند یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدرضا حاجی‌رضا در دیدار با آیت الله اعرافی، اظهار کرد: استان قم در حوزه کشاورزی با محدودیت‌هایی مواجه است.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته رویکرد ما عدم توسعه بوده است، مطرح کرد: اشتغال مولد پایدار یکی از مباحث اصلی است که در سازمان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه حمایت‌ها و تسهیلات بخش کشاورزی قم محدود است، عنوان کرد: تلاش داریم با استفاده از دانش‌های نوین بهبود و ارتقای عملکرد کشاورزی در استان را داشته باشم.

وی از برخی باغات و زمین‌های کشاورزی فاقد سند یاد کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ توانستیم از ۸۰ هزار هکتار موجود، مقدار ۵۵ هزار هکتار را تعیین تکلیف کنیم تا کشاورزان با سند زمین خود بتوانند از تسهیلات تخصصی استفاده کنند.

حاجی‌رضا عمده محصولات قم مدنظر قرارداد و افزود: در عرصه باغات محصولات پسته، زیتون و انار عمده تولیدات استان هستند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه زراعت نیز محصولات برندی در قم وجود دارد، خاطرنشان کرد: یونجه، ذرت و پنبه ازجمله محصولات زراعی برجسته قم هستند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف آب در دستورکار قرار دارد، تصریح کرد: باتوجه به اینکه وزارت صمت متولی استفاده از پساب است، در عرصه منابع آبی با محدودیت‌هایی مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی و نیروهای مردمی می‌توانند کارکرد را افزایش دهند، یادآور شد: سپردن امور به ظرفیت‌های مردمی می‌تواند موجب ارتقا و بهبود عملکرد شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه ظرفیت دامداری قم بی‌نظر است، ابراز کرد: سالانه ۱۳۵ هزار تن تخم مرغ در استان قم تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سالانه ۱۵۰ هزار تن شیر نیز در استان قم تولید می‌شود، اظهار کرد: همچنین ۴۰۰ هزار راس دام سبک و ۹۰ هزار دام سنگین در قم داریم.

حاجی‌رضا با بیان اینکه دو درصد نیاز پروتئینی کشور در قم تولید می‌شود، مطرح کرد: امروز در برخی مناطق قم مانند کهک اگرچه تقاضا وجود دارد ولی امکان صدور مجوز فعالیت نداریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha