یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ |۹ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jun 16, 2024
امام جمعه کاکی

حوزه/ امام جمعه کاکی ابراز داشت: شهید رئیسی، خصائل ملت ایران را در خود جمع کرد و یک ملت برای ملت ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسین حسین پور امام جمعه کاکی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: انسان‌های بزرگی که در جنبه‌های فردی در طریق عبودیت الهی باشند و در جنبه‌های اجتماعی در مسیر تحقق اراده‌های الهی و خدمت به بندگان خدا باشند، در ادبیات قرآن تبدیل به یک امت می‌شوند. علت امت شدن یک فرد این است که آن شخص به گواهی آیه شریفه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَیجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَنُ وُدًّا» (مریم: ۹۶) چنان در ایمان و عمل صالح خالص و فانی می‌شوند که در دل یک ملت و یک امت محبوب می‌شود و مصداقی از مصادیق «مَحْبُوبَةً فِی أَرْضِکَ وَ سَمَائِکَ» می‌گردند.

وی افزود: آنگاه تراز این محبت و محبوبیت در قلوب مردم به قدری بالا می‌رود که اساسا آن شخص، روح حاکم و روح جمعی آن ملت و امت می‌شود و تمام عواطف و احساسات و انگیزه‌ها و عزم‌های آن ملت و آن امت را معطوف و متمرکز در خود می‌نماید و بدین‌سان خود به تنهایی یک امت می‌شود.

امام جمعه بخش کاکی به نمونه‌هایی از ملت بودن یک شخص پرداخت و ابراز داشت: به عنوان مثال امام خمینی رضوان الله علیه که خود از مصداق «کَانَ أُمَّةً» در عصر حاضر بود و خود یک امت بود، در توصیف سید مظلوم شهید بهشتی فرموده بودند: «شهید بهشتی، مثل یک ملت بود برای ملت ما» و حالا شهید رئیسی عزیز، شاگرد خوب شهید بهشتی دوباره این ادبیات را به یاد مردم ایران آورد.

حجت الاسلام حسین پور اظهار داشت: خادم صدّیقی که با عنوان خادم الرضایی، خادم الاُمة شد و تا در این دنیا بود مصداق «مَنْ ینْتَظِرُ وَ مَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا» بود و در تمامی شدائد و سختی‌ها، هیچ‌گونه تزلزلی در روحیه انقلابی و جهادی او ایجاد نشد؛ و امروز مصداق «مَنْ قَضَی نَحْبَهُ» (عهد و پیمان خود را تا آخر وفا کردند) گردید و برای آسمانی شدن، پرواز خدمت را برگزید و ملکوتی شد و در حقیقت تجلی و مصداق بارز آن دسته از مومنان صادقی شد که بر عهد خویش با خدای متعال وفادار ماند.

حجت الاسلام حسین پور با تسلیت شهادت شهدای خدمت اظهار داشت: شهید رئیسی، خصائل ملت ایران را در خود جمع کرد و یک ملت برای ملت ایران شد.

امام جمعه کاکی به ویژگی های شهید رئیسی پرداخت و گفت: اخلاص، مجاهدت، سعه‌ی‌صدر، وفاق و همدلی، تلاش خستگی‌ناپذیر، امیدآفرینی، ولایت‌مداری، اخلاق‌مداری، تواضع و فروتنی، ظلم‌ستیزی، فسادستیزی، یاری‌مظلومان، حامی محور مقاومت، مردم‌داری، عاطفه و مهرورزی، یتیم‌نوازی، دلسوزی، رسیدگی به محرومان و نیازمندان، ساده‌زیستی، ارادت عمیق و واقعی به قرآن و عترت، دلدادگی به اهل بیت (ع)، سوز و اشک و تضرع، توسل و توکل و در یک کلام به مصداق یک شهید زنده از ویژگی های او بود.

وی بیان داشت: حقا کسانی‌که شهید زندگی می‌کنند، شهید از دنیا می‌روند تا ماندگار شوند. وقتی کسی شهید می‌شود، ضمن جاودانگی خویش، صدقه‌ای جاریه برای اسلام و مسلمین می‌شود؛ و همان‌طور که جامعه از حیاتش منتفع بود از مماتشان هم بهره خواهد برد. به همین جهت است که در دعاها می‌خوانیم: «اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتی مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ» (زیارت عاشورا)؛ «وَ أَنْ تُدْخِلَنِی فِی کلِّ خَیرٍ أَدْخَلْتَ فِیهِ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ، وَأَنْ تُخْرِجَنِی مِنْ کلِّ سُوءٍ أَخْرَجْتَ مِنْهُ مُحَمَّداً وَآلَ مُحَمَّدٍ» (دعای قنوت نماز فطر). شهید رئیسی هم خودش به آرزویش رسید و هم برکت وجودی‌اش را برای ملت جاودانه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha