شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
منتظری دادستان کشور

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در ارکان نظام، عوامل نفوذی را مانع تحقق مطالبات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: دشمن برنامه ریزی و سرمایه گذاری گسترده‌ای انجام داده تا پرده‌های حیا را از بین ببرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، امروز چهارشنبه در دوره مشترک تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، قم، تهران و اصفهان، در مشهد با اشاره به وضعیت فرهنگی به ویژه عفاف و حجاب در کشور، گفت: بسیاری از بدحجاب‌ها فرهنگ خانوادگیشان چنین است که بدحجاب ظاهر می‌شوند و بدحجابی را بد نمی‌دانند.

دادستان کل کشور ادامه داد: عده‌ای از بدحجاب‌ها اعتقادی به اسلام ندارند، لائیک هستند و یا مذاهب دیگری دارند، اما عده کمی هم هستند که با قصد دهن کجی به ارزش‌های دین و احکام اسلام این کار را می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر نیروی انتظامی بخواهد همه بدحجاب‌ها را بگیرد، علیه نظام و اسلام جوسازی‌های گسترده ایجاد می‌شود. مقصر بدحجابی کم کاری آموزش و پرورش، روحانیت، آموزش عالی، دانشگاه‌ها و همه ما هستیم.

دادستان کل کشور اضافه کرد: هم اکنون ستاد امر به معروف، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی اقداماتی را انجام می‌دهند که بدحجابی را سروسامان دهند، اما باید بدانیم برخورد خشن با بدحجابی قطعا جواب نمی‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه به مشکلات قوه قضائیه نیز اشاره و بیان کرد: این دستگاه کمبود کادر قضایی و اداری دارد و به لحاظ اعتبار و نیروی انسانی استقلال نداشته و وابسته به دولت است. کسانی که به قوه قضاییه اشکال می‌کنند اگر در مقام محکمه و کرسی قضاوت بنشینند، مشکلات را می‌بینند.

وی اظهار کرد: همین پرونده مالی موسسه اعتباری ثامن الحجج ۱۲۰ جلد است که قاضی باید همه آن‌ها را مورد بررسی قرار دهد و یا موضوع بابک زنجانی همین طور است. به دنبال برگشت بیت المال هستیم، اما بدانید حکم او اعدام است و قطعا اعدام می‌شود.

دادستان کل کشور به ماجرای خرید دو تن سکه نیز اشاره کرد و گفت: این موضوع به درستی مطرح نشده است. خریدار یک فرد دلال است که نوچه‌هایی داشته، نیروی انتظامی به ما گفته اگر محاسبه شود، طبق اسناد و مدارک طی سه سال دو تن سکه جمع می‌شود، اما سکه‌ای تحویل دستگاه قضایی نشده است.

وی با طرح سؤالی افزود: آیا اگر بانک مرکزی اعلام به فروش سکه کند، خریدار آن مجرم است؟ مگر اینکه معلوم شود خریدار به دنبال اخلال در نظام پولی و بانکی کشور بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه به تلاش دشمن برای نفوذ در ارکان مختلف نیز اشاره و تصریح کرد: نفوذ موضوع مهمی است که باید توجه جدی نسبت به آن داشته باشیم و عوامل نفوذی مانع تحقق مطالبات مقام معظم رهبری هستند.

دادستان کل کشور افزود: شایعه پراکنی و دروغ پردازی در جا‌های مختلف به خصوص فضای مجازی از دیگر اموری است که دشمن دنبال می‌کند و بسیاری هم شایعات و دروغ‌ها را باور می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در فضای مجازی به صورت جدی فعالیت می‌کند، به طوری که ما در پایان هر هفته ۲۰ هزار تا ۲۲ هزار مورد فیلتر داریم، اما دوباره با نام‌های دیگر فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری، فضای مجازی را منشاء بسیاری از پرونده‌های منافی عفت ذکر کرد و گفت: نسل جوان به شدت در معرض خطر است. دشمن برنامه ریزی و سرمایه گذاری گسترده‌ای در این خصوص انجام می‌دهد تا پرده‌های حیا را از بین ببرد.

براساس اعلام بسیج طلاب و روحانیون کشور، نخستین دوره تعالی اساتید و نخبگان بسیجی حوزه‌های علمیه استان‌های خراسان رضوی، تهران، قم و اصفهان که از روز گذشته ۲۶ تیر در مشهد آغاز شده است، فردا پنج شنبه بکار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha