سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام رضا مهکام عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/ مدیر گروه جهادی هم‌قدم تا آسمان گفت: بیماران کرونایی و همچنین کادر درمانی از حضور طلاب روانشناس در بیمارستان‌ها رضایت کامل دارند که مایه امیدواری و دلگرمی برای طلبه‌های جهادگر است.

حجت‌الاسلام رضا مهکام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته توسط این گروه جهادی در روزهای اخیر اظهار داشت: دو سال از تشکیل این گروه جهادی که متشکل از طلبه‌هایی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی هستند می‌گذرد که درواقع آغاز به کار این گروه از ایجاد ایستگاه‌های خدمات روانشناسی در سفر اربعین شروع شد و تا امروز در عرصه‌ها و زمان‌های دیگر نیز طلبه‌های این گروه وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: در زمان وقوع سیل در استان‌های مختلف نیز این گروه با سرکشی و بازدید از مناطق سیل‌زده اقدام به ارائه خدمات روانشناسی کرده و آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام دادند.

مدیر گروه جهادی هم‌قدم تا آسمان افزود: در حال حاضر نیز با شیوع بیماری کرونا نیز اقدامات خوبی در دو بیمارستانی که بیماران کرونایی وجود دارد، صورت گرفته است.

وی بیان داشت: دوستان طلبه روانشناس با هماهنگی‌های صورت گرفته وارد محیط بیمارستانی می‌شوند و با قرار گرفتن در کنار بیماران از استرس آن‌ها کم می‌کنند و علاوه بر این روحیه لازم را به آن‌ها می‌دهند.

حجت‌الاسلام مهکام بیان داشت: علاوه بر این برای کادر درمانی نیز راه‌کاری‌های لازم برای کاهش استرس و امیدبخشی توسط مشاوران ارائه شد.

وی با بیان این‌که این اقدام موجب شده است که نیازهای روحی و روانی بیماران و کارکنان تا حدودی تأمین شود، ادامه داد: از سه روز پیش کار شروع‌شده و تاکنون دو بیمارستان را پوشش داده‌ایم.

حجت‌الاسلام مهکام بیان داشت: تاکنون 12 نفر مشغول به کارشده‌اند و تعداد زیادی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند که در روزهای آینده اضافه می‌شوند.

وی به بازخورد این برنامه‌های مشاوره‌ای نیز اشاره کرد و بیان داشت:

بعد از عملیاتی شدن این اقدامات درخواست‌های زیادی از سوی دانشگاه صورت گرفته تا این کار تداوم یابد حتی یکی از بیمارستان‌های دیگر که درگیر این بیماران نیستند نیز درخواست روحانی روانشناس کرده‌اند.

حجت‌الاسلام مهکام با بیان این‌که طلبه‌ها با این کار ایثار و از خود گذشتی خودشان را نمایان‌تر می‌کنند، تصریح کرد: روانشناسانی که طلبه نیستند نیز خواستار این شدند که در شهرهای اصفهان، شیراز، تهران و قم به جمع جهادگران بپیوندند.

وی افزود: تمامی اقدامات ما به اینجا ختم نشده به‌طوری‌که تلاش شده محتواهای کوتاه آموزشی و پیگیری نیز در فضای مجازی برای استفاده عموم قرار بگیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha