جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / درس اخلاق آیت الله محسن فقیهی در مدرسه علمیه آیت الله العظمی گلپایگانی

حوزه/ امام موسی بن جعفر(ع) مانند دیگر امامان معصوم(ع) در تبیین بینش صحیح از میان عقاید و بینش های نادرست، به خوبی ایفای نقش نمود و با پاسخ های مستحکم و مستدل خویش در برابر پرسش های متعدد، شیعیان را از انحراف و کجی حفظ کردند.

آیت الله فقیهی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت شهادت حضرت امام موسی کاظم(ع) گفت: امسال مردم سال جدید را با شهادت امام هفتم شیعیان که از جمله خصلت ها و خصوصیات ایشان کظم غیظ، بخشش و عفو و مهربانی و عصبانی نشدن است، آغاز می کنند و امید است با بهره گیری از این صفت همواره اهل بخشش و فروبرنده خشم خویش باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد: این مسئله نشان می دهد که باید همواره اهل توسل و دعا بود و امروز که کشور گرفتار این ویروس منحوس شده و روز اول عید هم مزین به نام این امام همام و غریب و مظلوم بغداد شده،  لازم است از این امام همام درخواست کمک و استجابت دعا برای رفع بیماری ویروس کرونا کنیم.

این استاد حوزه افزود: دعا و توسل مسئله مهم از نگاه اهل بیت(ع) و به خصوص امام کاظم(ع) است و نباید از این مسئله غافل بود.

وی بیان داشت: امام موسی بن جعفر(ع) مانند دیگر امامان معصوم در تبیین بینش صحیح از میان عقاید و بینش های نادرست، به خوبی ایفای نقش نمود و با توجه به پدید آمدن فرقه های مختلف - که در قرن دوم اوج گرفت - و گروه هایی مانند خوارج، معتزله، مرجئه و . . . که هر کدام در زمینه مسائل اعتقادی در ترویج دیدگاه خود فعال بودند، این امام زمان شناس در برابر اعتقادات نادرست برخورد کرد و با پاسخ های مستحکم و مستدل خویش در برابر پرسش های متعدد، شیعیان را از انحراف و کجی حفظ نمود.آن حضرت از پاسخ گویی به هر شخص و گروهی و از هر ناحیه و با هر زبان و ملیتی سر باز نزد و هیچ گاه از پاسخ ناتوان نماندند .

 آیت الله فقیهی گفت: و آن گونه که خود امام کاظم علیه السلام فرمود: «از ویژگی های امام و حجت خدا آن است که از هر چیزی پرسیده شود، پاسخ گوید و به هر زبانی یارای سخن گفتن داشته باشد و حضرت خود نیز این گونه بوده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه ادامه داد:.میان مناقب بی شمار امام هفتم علیه السلام ،خلوت با معشوق و مناجات با قاضی الحاجات، درخشندگی خاصی دارد و بدین جهت آن حضرت را «عبد صالح، راهب بنی هاشم و زین المتهجدین » لقب داده اند . آن حضرت بسیاری از شب ها را تا سپیده صبح به دعا و مناجات می پرداخت .

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha