شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شورای تبلیغ همدان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: ماه رمضان امسال دارای شرایط خاصی است که با سال های گذشته بسیار متفاوت است، چرا که امسال تجمعات و مراسم مذهبی همانند سال های قبل برگزار نمی شود، و لذا باید برای امسال برنامه های ویژه ای را طراحی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، ظهر امروز در شورای تبلیغ استان همدان، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، بر ضرورت بصیرت افزایی و ایجاد معرفت امام شناسی در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از برنامه هایی که کمبود آن در صدا و سیما محسوس است، عدم ساخت میزگردی کارشناسانه که توانایی پاسخ به شبهات را داشته باشد، می باشد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با شیوع ویروس کرونا و عدم برگزاری مراسمات مذهبی اشاره کرد و افزود: ماه رمضان امسال دارای شرایط خاصی است که با سال های گذشته بسیار متفاوت است، چرا که امسال تجمعات و مراسم مذهبی همانند سال های قبل برگزار نمی شود، ولذا باید برای امسال برنامه های ویژه ای را طراحی کنیم.

وی با تشریح اهمیت صدا و سیما در جامعه، مطرح کرد: صدا و سیما باید با استفاده از کارشناسان توانا، میزگردهای تخصصی را تشکیل دهد و در آن به شبهات و مشکلات احکامی، عقیدتی و اخلاقی پاسخ داده شود.

مدیر حوزه علمیه استان همدان خاطرنشان کرد: ماه شعبان و ماه رمضان ماه هایی هستند که باید از آن ها به نحو احسن استفاده کرد، بنابراین می توان با انتشار اعمال این روز ها و مستحبات آن گام مهمی را در حوزه معارف اسلامی و بصیرت افزایی برداریم.

وی با بیان اینکه باید راهکاری برای دورهمی متدینین و برگزاری مراسم های مذهبی و نمازهای جماعت، البته با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، بیاندیشیم، ابراز داشت: همان طور که بعضی از جلسات همانند جلسات هیئت دولت با حفط فاصله‌ها در حال برگزاری است می توان نمازهای جماعت را هم با حفظ فاصله ها و رعایت مسائل بهداشتی در حد محدود برگزار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha