چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اجتماع روحانیون یزدی در 20/6/99

حوزه/نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد در اجتماع طلاب و روحانیون یزدی گفت: پشت سر این هتک حرمت ها چهره‌های خبیث حقیقی و حقوقی به دور از انسانیت از جمله سرویس‌های جاسوسی وجود دارند و اهدافی مثل اسلام هراسی، جنگ های مذهبی و ناسیونالیستی و انحراف از دین در افکار عمومی را دنبال می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدکاظم مدرسی صبح امروز در اجتماع طلاب و روحانیون یزدی در محکومیت و انزجار از اهانت وقیحانه نشریه فرانسوی به ساحت قرآن و پیامبر اکرم (ص)که امروز صبح در مدرسه علمیه مصلی یزد با همراهی جمعی از عموم مردم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد اظهار داشت: اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) و قرآن مربوط به امروز و دیروز نیست.

وی افزود: از دوران جاهلیت کسانی که در فرهنگ جاهلیت رشد پیدا کرده بودند در برابر منطق قرآن و سیره رسول خدا چیزی جز اهانت را در چنته خود نمی دیدند، در حالی که اسلام دین منطق، دین گفتگو، دین برهان و استدلال است و همگان را دعوت به علم و منطق می‌کند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد ادامه داد: این چنین حرکت‌هایی بدون سازماندهی و شیرازه و چراغ سبز دشمنان قسم خورده اسلام نیست و پشت سر این حرکت‌ها چهره‌های خبیث حقیقی و حقوقی به دور از انسانیت از جمله سرویس‌های جاسوسی وجود دارند و اهدافی را مثل اسلام هراسی، جنگ های مذهبی و ناسیونالیستی و انحراف از دین در افکار عمومی را دنبال می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی با طرح این سئوال «چرا چنین حرکت‌هایی به وجود می آید؟»، گفت: با نگاه از بعد جمعیتی طبق نگاه کارشناسان این حوزه مطرح می شود که برمبنای تاریخ و قرآن در آینده اکثریت جامعه اروپایی را مسلمانان تشکیل می‌دهند و از بعد فرهنگی نیز فراگیری قرآن و گرایش مردم به معنویت و رویگردانی از فرهنگ مادی رقم می خورد.

وی در خصوص دلایل سیاسی و اجتماعی اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص)، بیان کرد: استکبار غربی تنها دشمن خود را اسلام و مسلمانان می بیند، بیداری اسلامی و انقلابی در کشورها را جرقه روشنی در این مسیر احساس می کند و اسلام نیز اساسا منافع غربی ها را کنار می زند و با استعمار مبارزه می کند.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد دلایل نظامی این حرکت مذبوحانه دشمنان اسلام را  شکست غرب در منطقه شرق و در سیاست های کلان خود به ویژه لبنان و فلسطین و غزه و سوریه  و ...و پیروزی حزب الله در جنگ های 33 روزه و 22 روزه و ....دانست.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی، یکی دیگر از دلایل حرکت دشمنان اسلام را پیشرفت های علمی و تکنولوژی کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: پیشرفت های  ایران اسلامی در صنعت و تکنولوژی و علم  به ویژه در چهل سال گذشته پیشرفت روز افزون داشته است و این باعث خشم دشمنان است.

وی تأکید کرد: مسلمانان در برابر این حرکت‌های سخیف و اهانت ها وظیفه دارند که اولا نباید باور کنیم که اسکتبار جهانی به ویژه دولت‌های مستکبر غربی لحظه ای با ما دوستی و همراهی خواهند داشت.

نایب رئیس شورای حوزه علمیه یزد بیان کرد: امروز دولت فرانسه به بهانه آزادی بیان  از این حرکت‌های سخیف جلوگیری نمی کند، ولی واقعیت آن است که این اهانت‌ها و محدودیت‌ها، خلاف آزادی است، بلکه باید اجازه بدهند ادیان توحید و معارف خود را روشن کنند و مردم هم آزادانه راه خودشان را پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی خاطر نشان کرد: وحدت کلمه بین مسلمانان و اتحاد صفوف اسلامی در میان جوامع مسلمان دارای اهمیت است؛ امروز یکی از تلاش‌های مستمر دشمن ایجاد اختلاف میان مسلمانان است و دیده می‌شود که معامله قرن  و عادی سازی روابط با دولت استعمارگر بیان می شود.

وی تصریح کرد: با نفوذ در افکار و اندیشه برخی از شیخ نشین‌های خلیج فارس مثل امارات، آنان را به اسرائیل غاصب متصل می‌کنند، این‌ها یک هدف دارند و آن تقویت غده سرطانی با اختلاف انداختن میان قدرت‌های مسلمان است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد ابراز کرد: در کشور ما هم دشمن در تلاش برای ایجاد تفرقه است و این فشارهای اقتصادی و فشارهای فرهنگی تماما برای تضعیف نظام اسلامی و نفوذ فرهنگی در لایه های مختلف به ویژه از سوی غرب در میان مستضعفان و مظلومان است.

حجت الاسلام والمسلمین مدرسی ادامه داد: امروز بخش زیادی از مردم غرب از فشارها، سیاست ها و فاصله طبقاتی در رنج هستند، آمریکا را ببینید، اینها منتظر پیام‌های روح بخش و نجات بخش الهی هستند که باید با برنامه ریزی در این مسیر حرکت کرد.

وی هشدار داد: با سوء مدیریت امروز، غرب جنایتکار با عوامل خودش نفوذ فرهنگی را در کشور ما بیش از پیش رقم می زند آن هم در فضای فرهنگ سوز مجازی و متأسفانه برخی از مسئولین کشور هم به همه تذکراتی که مقام معظم رهبری می دهند توجهی نمی کنند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان یزد تأکید کرد: سازمان‌های اسلامی و دلسوز باید به وجود آید و به دفاع از فرهنگ اسلام بپردازند. دستگاه دیپلماسی کشور ما باید همسو با کشورهای دیگر در این جریان دلسوزانه وارد میدان شود و به شدت در میدان حاضر باشند و با رایزنی، قوانینی را در سازمان های بین المللی تدوین کنند که هتک حرمت به مقدسات ادیان توحیدی ممنوع شود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
    0 0
    برخی از قوانین خانواده در مالزی: براي درخواست طلاق در مالزي بايد دست‌کم دو سال از تاريخ ازدواج رسمي ‌زوجين گذشته باشد. البته يک قاضي مي‌تواند پرونده طلاقي را پيش از پايان دوره دو ساله پس از ازدواج مورد بررسي قرار دهد، اما براي اين منظور بايد يک مورد استثنايي يا مشکل دردسرساز جدي براي فرد درخواست‌کننده طلاق وجود داشته باشد. هرچند با وجود اين دلايل هم قاضي مي‌تواند با توجه به مصلحت فرزند يا فرزندان و يا احتمال حل مشکل ميان زوجين تا پايان فاصله زماني دوساله پس از ازدواج، کيفرخواست طلاق از سوي خوانده را نپذيرد. دادگاه براي اثبات ناکام بودن يک ازدواج و دادن حکم طلاق، به يک يا چند دليل از دلايل زير نياز دارد: - اينکه متشاکي مرتکب زناي محصنه شده باشد و شاکي، زندگي با وي را غيرقابل تحمل بداند. - اينکه متشاکي رفتارهايي را انجام دهد که شاکي به‌طور مستدل نتواند اميدوار به ادامه زندگي مشترک با وي باشد. - اينکه متشاکي براي حداقل دو سال شاکي را ترک کرده باشد. - زوجين براي مدت دست‌کم دو سال دور از يکديگر زندگي کرده باشند. یکی از قوانین خانواده در ایران: در ایران زن می تواند صبح روز بعد از عروسی به دادگاه رود و مهریه اش را اجراء بگذارد. یکی از قوانین خانواده در کشورهای توسعه یافته در بسیاری از کشورهای توسعه یافته قانون طلاق و جدایی زن و مرد از منظر اقتصادی بدین شکل است؛ هر گونه مال و دارایی که زن و مرد در طول زندگی مشترک به دست آورده اند نصف می شود، اگر زن و مرد قبل از ازدواج چیزی داشته آن چیز مال خودشان خواهد بود. قانون بسیار درستی است. در این قانون دادگاه درباره آن چیزی که موجود است تصمیم گیری می کند نه آن چیزی که نیست! قانونی که در ایران درباره ارث زن وجود دارد درست و صحیح است ؟! در قانون بسیاری از کشورهای توسعه یافته و یا کشورهای مسلمان زن شریک اقتصادی و معنوی زندگی است و به همین دلیل پس از مرگ شوهر، به میزان نصف از اموال شوهر ارث می برد. خداوند در سوره نساء آیه 3 می فرمایند: « بنابراین از [دیگر] زنانی که شما را خوش آید دو و سه و چهار به همسری بگیرید». خداوند در سوره نساء آیه 12 می فرمایند: «و برای زنانتان چنانچه فرزندی نداشته باشید یک چهارم میراثی است که از شما به جای می ماند، و اگر فرزندی داشته باشید یک هشتم م