شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیین افتتاح رسمی ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار شد

حوزه/ ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان با حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار خوزستان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، آیین افتتاح رسمی ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه استان خوزستان و شریعتی، استاندار خوزستان افتتاح شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام رجب پور، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، ضمن تشکر از حضور نماینده ولی‌فقیه و استاندار خوزستان، به ارائه گزارشی از وضعیت حوزه علمیه خواهران خوزستان پرداخت و اظهار داشت: در استان خوزستان نزدیک به ۳۳ مدرسه علمیه خواهران مشغول به فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی هستند و ما بیش از ۶ هزار طلبه خواهر داریم که از میان آن‌ها ۳ هزار و چهارصد طلبه فارغ‌التحصیل شدند.

وی به تعامل خوب حوزه علمیه خواهران با بخش خواهران معاونت امور اجتماعی استانداری خوزستان اشاره کرد و گفت: نشست‌ها و جلسات تخصصی خوبی با مسئول قسمت خواهران معاونت امور اجتماعی استانداری داشتیم که حاصل این جلسات طرحی با نام «حیات طیبه» است که امیدواریم با حمایت نماینده ولی‌فقیه و استاندار خوزستان بتوانیم در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی و یاری‌رساندن به زنان اجتماع نقش مؤثرتری ایفا کنیم.

طبق آیات قرآن «زنان» عامل موفقیت مردان هستند

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، ضمن تبریک میلاد امام حسن عسکری و هفته بسیج، به بیان نقش بانوان در اجتماع پرداخت و ابراز کرد: وقتی آیات قران را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که همیشه در کنار یک مرد موفق، یک بانوی موفق بوده است؛ همچون حضرت خدیجه و حضرت فاطمه که در کنار پیامبر اعظم(ص) و امیرالمؤمنین(ع) بودند.

وی افزود: بانوان ایرانی خصوصاً بعد از انقلاب اسلامی در بسیاری از صحنه‌ها اگر نگوییم پیشتاز بوده‌اند، لااقل پابه‌پای آقایان حضور فعال داشته‌اند.

یکی از علل اصلی طلاق در جامعه دور شدن از سبک زندگی اسلامی است

در ادامه دکتر شریعتی، استاندار خوزستان، ضمن تشکر از زحمات مدیریت و کادر حوزه علمیه خواهران خوزستان، اظهار داشت: آنچه در حال حاضر لازمه‌ جامعه‌ اسلامی است، کار در حوزه فرهنگی در همه‌ اقشار خصوصاً بانوان است و در این راستا باید تلاش‌های فراوانی در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: اگر مشکل طلاق در جامعه وجود دارد، علت آن دور شدن از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است.

لازم به ذکر است، در پایان این مراسم ساختمان مدیریت حوزه علمیه خواهران خوزستان توسط نماینده ولی‌فقیه و استاندار خوزستان به‌طور رسمی افتتاح شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha