شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 937825
۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۶
شورش در آمریکا

حوزه/ در حالی که آمریکا شاهد آخرین روزهای حضور ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور است، اعتراضات و شورش‌های مردمی که به تصرف کنگره این کشور انجامیده سبب شده تحولات این روزهای آمریکا پیچیده‌تر شود.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، به نقل از رسانه‌ها جلسه شمارش آرای الکترال در صحن کنگره آمریکا امروز چهارشنبه به آشوب کشیده شد و طرفداران خشمگین دونالد ترامپ توانستند وارد ساختمان کنگره شوند. 

نخستین گزارش‌ها از برخوردار معترضان به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری با نیروهای پلیس در اطراف ساختمان کنگره حکایت داشت و ساعاتی بعد گزارش شد که معترضان توانسته‌اند با عبور از لایه‌های امنیتی وارد ساختمان شوند.

یک شاهد عینی اغتشاشات در واشنگتن اعلام کرد هواداران ترامپ با شکستن 4 لایه امنیتی و محافظان کنگره به داخل ساختمان نفوذ کردند.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر در واکنش به نفوذ هوادارانش به ساختمان کنگره نوشت: لطفاً از پلیس کپیتال (پلیس کنگره) و نیروهای مجری قانون حمایت کنید. آنها واقعاً به نفع کشورمان کار می‌کنند. آرامشتان را حفظ کنید

همچنین رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند معترضان وارد دفتر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شده‌اند. پلیس ساختمان مجلس نمایندگان را تخلیه کرده است. 

در همین حال شهردار واشنگتن اعلام کرد از ساعت ۱۸ به وقت محلی در سراسر این شهر مقررات منع آمد و شد برقرار خواهد بود. 

رسانه‌های آمریکا همچنین از دستگیری چندین نفر از حامیان دونالد ترامپ که برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در واشنگتن به خیابان آمده‌اند خبر داده‌اند. وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته صدها نفر از نیروهای پلیس در سراسر واشنگتن، همزمان با حضور طرفداران ترامپ در خیابان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

همچنین بر اثر تیراندازی در کنگره آمریکا یک زن از ناحیه قفسه سینه به شدت مجروح شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha