شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مومنی

حجت الاسلام مومنی، رفتارهای اواخر عمر حضرت زهرا (س) را ناشی از حضور اجتماعی سیاسی آن حضرت دانست و گفت: با این کار، حضرت اعتراض خود را به اتفاقی که در جریان سقیفه افتاد، به تاریخ کشاند و این هویت حضور اجتماعی حضرت بود.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی، صبح امروز، در مراسمی که به مناسبت ایام فاطمیه در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان با حضور کارکنان برگزار شد، با اشاره به ابعاد شخصیتی و اجتماعی زندگی حضرت زهرا (س) به تبیین حضور اجتماعی آن حضرت پرداخت و اظهار کرد: حضور اجتماعی حضرت که به شهادت منتهی می شود، بسیار پررنگ است و در این حضور، فاطمه زهرا(س)، از جریان سقیفه تا شهادت، مرد میدان مبارزه با جریان انحراف از مسیر امامت و ولایت است.

وی افزود: این نکته بسیار مهم است که حضرت زهرایی که می فرماید: "بهترین حالت برای زن این است که مردی او را نبیند"، اما در ایام قبل از شهادت و بعد از رحلت پیامبر(ص)، خود به درب خانه مهاجر و انصار می رود و با آنها گفت و گو می کند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: حضرت با آن مقام و عظمت برای حمایت از مقام ولایت و امامت به درب خانه مهاجر و انصار می رود حرف بزرگی است که شاید خیلی از افراد دیگری که آن زمان جزء اصحاب پیامبر(ص) هم بودند حاضر به انجام این کار نبودند.

وی اضافه کرد: حضور حضرت در مسجد و ایراد خطبه فدکیه نیز در واقع استیضاح خلافت غاصبانه خلفا بود، ان حضرت به اسم خطبه فدکیه،   معارف دین و معارف ولایت و امامت را بیان می کنند، یعنی به مسجد آمدند که بتوانند زنگاری که قلوب مردم مدینه را گرفته بود از بین ببرند.

حجت الاسلام مومنی، گریه های حضرت زهرا (س) را شکل دیگری از حضور اجتماعی صدیقه طاهره(س) عنوان کرد و ادامه داد: مردم مدینه حدیث "فاطمة بضعة منی فمن آذاها فقد آذانی، و من آذانی فقد آذی الله" را از پیامبر(ص) شنیده بودند و حتی بعد از ۱۴۰۰ سال اهل سنت نیز این حدیث را قبول دارند، چرا که در بخاری و مسلم نیز آورده شده، اما یک نفر در مدینه سبب و علت گریه دختر پیامبر(ص) را سوال نکرد.

وی خاطر نشان کرد: با تمام فیلترهایی که بخاری، درباره روایات حضرت زهرا (س) دارد، اما این روایت را آورده است و امروز نیز برخی از اهل سنت به دلیل آن که خود را در بین دو قطب گرفتار می بینند، منکر جریان شهادت حضرت زهرا (س) هستند، چرا که اگر بگویند حضرت شهید شده است، از آن طرف سوال می شود که چه کسی فاطمه (س) را شهید نمود.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تاکید کرد: از این رو اولین کاری که می کنند، آن است که می گویند چنین اتفاقی رخ نداده، لذا راحت ترین کار این است که صورت مسئله را به طور کل پاک کنند.

وی افزود: با همه گریه های حضرت، مدینه بیدار نشد و حضرت در ملاقات هایی که با زنان مدینه داشتند آنها را مورد استنطاق قرار دادند و به زنانی که به دیدار آمده بودند فرمودند،   چرا مردان مدینه در خانه نشسته اند و در صحنه اجتماع نیستند و حقوق و مقام ولایت را غصب کردند، لذا محاجه حضرت زهرا(س)، محاجه برای مقام امامت و ولایت است.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر آخرین تاکتیک صدیقه طاهره (س) در حمایت از مقام امامت و ولایت تصریح کرد: حضرت آخرین تاکتیکی که به کار بردند، وصیت نامه بود، چرا که در شرایط آن روز و در دوران خلفای اسلامی وقتی فرد دارای وجه و مقام از دنیا می رفت، یکی از کارهای خلیفه وقت این بود که در تشییع جنازه آن فرد حاضر شود و نماز بخواند، اما حضرت زهرا (س) وصیت کرد که امور تشییع و دفن شبانه انجام شود.

وی اضافه کرد: با تشییع و دفن شبانه حضرت، دوباره این سوال مطرح شد که چرا فاطمه زهرا(س) اجازه ندادند تشییع شوند و خلیفه وقت نماز حضرت را نخوانده است و این یک روش و تاکتیک مبارزه است که حضرت در آن زمان به کار بردند و تا امروز سوالی است که با وصیتنامه و قبر مخفی خود ایجاد کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان، این رفتار حضرت زهرا (س) را ناشی از حضور اجتماعی سیاسی آن حضرت دانست و گفت: با این کار، حضرت اعتراض خود را به اتفاقی که در جریان سقیفه افتاد به طول تاریخ کشاند تا در طول تاریخ مردم متوجه شوند که چنین اشتباهی در صدر اسلام رخ داده است و این هویت حضور اجتماعی حضرت بود، یعنی یک انسان مومن نمی تواند نسبت به مسائل اجتماعی خود بی تفاوت باشد.

وی خاطر نشان کرد: امروز نیز دشمن همین کار را می کند، تا ما را نسبت به حضور اجتماعی بی تفاوت کرده  تا ایادی خود را در حضور اجتماعی پررنگ نماید، هم چنان که حجاب یک نمونه رفتار حضور اجتماعی است و البته درباره حجاب، بحث چادر یا نداشتن چادر نیست، بلکه موضوع یک نوع حضور اجتماعی است.

حجت الاسلام مومنی، به ظهور مظاهر مسیحیت در جامعه مسلمین اشاره کرد و گفت: با رفتار سازی قصد دارند نمادهای مسیحیت را در خانه های مسلمانان تزریق کنند و این برای آن است که رفتارسازی شود و در مرحله بعد تشکیک در باورها به وجود آید و مرحله آخر این است که ما را در اعتقادات و رفتار دچار تزلزل کنند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha