جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه قزوین گفت: سند بالادستی ما در شورای فرهنگ عمومی اصول و مبانی قرآنی و میراث پیامبر(ص) و آل پیامبر است و باید الگوسازی‌های فرهنگی بر اساس همین مبانی تحقق پیدا کند و تمدن آینده را با تکیه بر آن بسازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین که درسالن اجتماعات استاندایر قزوین برگزارشد گفت: با تبریک بعثت نبی مکرم اسلام(ص)  گفت: پیامبر(ص) با جهل مبارزه کرد و اولین آیاتی که به حضرت نازل شد، آیات سوره علق بود که عصاره همه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه، افکار و اندیشه‌های بشری در آن مطرح شده است.

 وی افزود: پیامبر(ص) آمد تا چیزهایی به انسان بیاموزد که اگر از ناحیه وحی و پیامبر(ص) به انسان منتقل نمی‌شد، انسان هرگز به آن علوم و معارف دست نمی‌یافت و تجربه بشری توانایی دست‌یابی به آن علوم و معارف را نداشت.

 امام جمعه قزوین با بیان اینکه مبارزه با گمراهی یکی دیگر از رسالت‌های پیامبر(ص) بود، خاطرنشان کرد: خدای متعال توسط رسولش، راه‌های هدایت را به انسان نشان داده و انسان با این هدایت‌ها می‌تواند از جهل و نادانی رهایی پیدا کند.

 قرآنی و میراث پیامبر(ص) سند بالادستی شورای فرهنگ عمومی است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: پیامبر(ص) به رسالت رسید تا انسان را به حریت و آزادگی برساند. پیامبر(ص) نه فقط برای جغرافیای پیرامون خود حریت و آزادگی آورد بلکه برای همه اهل عالم در تمام عصرها و زمان‌ها، الگوی آزادگی و حریت ارائه کرده است.

 وی افزود: نبی مکرم اسلام(ص) آمد تا بنای شرک را از میان بردارد، ولو مشرکان خوشایندشان نباشد. از بین بردن شرک، ظلم، نابرابری، بی‌عدالتی و استحکام بخشیدن به عدالت از رسالت‌های بعثت است.

 رئیس شورای حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: کرامت انسانی در جامعه‌ای احیا شد که به قول دکتر شریعتی جامعه‌ی شعر، شمشیر و شتر بود که از شمشیرشان خون می‌چکید. پیامبر فرهنگ جاهلیت را نابود کرد و امروز نیز باید تلاش کنیم تا با شیوه‌های نوین وارد کننده جاهلیت مدرن از جوامع مستکبر نباشیم.

امام جمعه قزوین مبارزه با ظلم و حمایت از عدالت، محرومان و مستضعفان را یکی از رسالت‌های والای پیامبر(ص) برشمرد و تأکید کرد: امروز باید بیینیم شورای فرهنگ عمومی در تدوین سندهای بالادستی چه هدفی را در راستای این رسالت مهم پیامبر(ص) داشته است و حتما باید برای معیشت و بی عدالتی‌ها چاره‌ای بیندیشد تا این رذایل از جامعه ریشه کن شود.

وی اظهار کرد: باید ببینیم چقدر حواسمان به گرفتاری‌های مردم است. قرآن، متون و منابع اسلامی ما منشوری هستند که رسیدن به زندگی متعالی را برای انسان شرح داده‌اند و در جزئی‌ترین مسائل زندگی دستورالعمل ارائه کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: هیچ خلائی در این عرصه وجود ندارد که بخواهیم مؤسس مبانی دینی و وارد کننده مباحث فرهنگی باشیم و باید دارایی‌های بی‌نظیر و بی‌بدیل این دستورالعمل زندگی را کشف کنیم.

وی ادامه داد: سند بالادستی ما در شورای فرهنگ عمومی اصول و مبانی قرآنی و میراث پیامبر(ص) و آل پیامبر است و می باید الگوسازی‌های فرهنگی بر اساس همین مبانی تحقق پیدا کند و تمدن آینده را با تکیه بر آن بسازیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha