شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد، گفت: استفاده از ظرفیت مسجد، حرم‌های مطهر، شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان برای دعا کردن و درخواست بسیار با اهمیت است، حداقل اینکه اگر در مساجد قادر به رعایت شرایط عادی نیستیم، در مکان‌های باز با جمعیت مناسب و رعایت کامل به این اعمال پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در نشست توسعه فرهنگ قرآنی که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شد، با اشاره آیه مبارکه «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ» اظهارداشت: طبیعتاً در تمام طول سال به مسائل و مباحث قرآنی باید اهتمام داشته باشیم به‌ویژه در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن کریم است.

امام جمعه اهواز، ادامه داد: اهتمام ویژه به قرآن کریم باید در تمام ظرفیت‌های قرآنی باشد و نه‌تنها در تلاوت و حفظ بلکه تمامی ظرفیت‌های قرآنی بکار گرفته شوند.

وی به شرایط ویژه کرونایی در خوزستان و ضرورت رعایت دستورالعمل‌ها اشاره و بیان کرد: در صورت استمرار کرونا آیا می‌توان گفت که مساجد و حرم‌ها تعطیل باشند!؟ پس چگونه ادارات با حداقلی‌ها تلاش و فعالیت دارند، مراکز فرهنگی و قرآنی نیز باید همین‌گونه باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت مسجد، حرم‌های مطهر، شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان برای دعا کردن و درخواست بسیار با اهمیت است، حداقل اینکه اگر در مساجد قادر به رعایت شرایط عادی نیستیم، در مکان‌های باز با جمعیت مناسب و رعایت کامل به این اعمال پرداخته شود.

امام جمعه اهواز در خصوص موضوع‌های نشست توسعه فرهنگ قرآنی، افزود: در کارگروه تخصصی جزئیات مطرح و در این نشست کلیات بیان و مصوب می‌شوند و به حول و قوه الهی اجرایی خواهند شد.

 وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب مبنی بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، اظهارداشت: چند نفر مستمر به این دعا پرداخته‌ایم؟ خداوند بلا و عذاب خود را می‌فرستد تا ببیند انسان در مواجه با آنچه کاری انجام می‌دهد. تمام دستورالعمل‌ها را در حد توان رعایت خواهیم کرد و در کنار آن برنامه‌های دینی نیز خواهیم داشت.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، با اشاره به توصیه امام رضا(ع) پیرامون روزهای پایانی ماه شعبان، گفت: «دعا»، «استغفار»، «توبه واقعی» و دعای شریف «اَللّهُمَّ اِنْ لَمْ تَکُنْ غَفَرْتَ لَنا فیما مَضی مِنْ شَعْبانَ فَاغْفِرْ لَنا فیما بَقِیَ مِنْهُ» زیاد خوانده شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، در پایان از برنامه‌ریزی یک ساله فرهنگی برای استان خوزستان با حضور مدیران و مسئولان متولی خبرداد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha