سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه دراستان قم با بیان اینکه دستگاه قضا باید در بین مردم امید آفرین باشد، گفت: یکی از دستگاه‌هایی که در ایجاد نشاط و امید در جامعه بسیار مؤثر است و می تواند رضایت مندی مردم از نظام و مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهد دستگاه قضایی است که کارهای خوبی در این دستگاه انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان دادگستری استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی ذخیره نظام و مرد عمل به تکالیف است، اظهار کرد: کارهایی که در قم صورت گرفته بسیار خوب است و در مواردی که همکاری همه دستگاه‌ها را می طلبد همه باید همراه دستگاه قضایی باشند.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید از یک طهارت خاصی از نظر اجتماعی برخوردار باشد، گفت: دستگاه قضا باید با حیثیت و آبرومند باشد بنابراین تخلفات برخی از افراد منسوب به آن دستگاه برای نظام پر هزینه است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با بیان اینکه باطن دستگاه قضایی در مجموع سالم است که با افراد متخلف برخورد می‌کند، افزود: این کار باید در تمام رده ها و استان ها تداوم پیدا کند زیرا اعتماد مردم را بیشتر و تظلم خواهی مردم به این دستگاه افزایش پیدا می کند و اصحاب نفوذ و رانت ناراضی تر می‌شوند.

وی با بیان اینکه وقتی انسان برای خدا کار کند خدا انسان را کمک می کند، گفت: در کتب فقهی ما دو کتاب به نام کتاب حضرت علی علیه السلام معروف است که نخست کتابی که نزد اهل بیت علیهم السلام است و دیگر کتابی که قضاوت های عجیب و دروغی را به امیرالمؤمنین علیه السلام نسبت داده است بنابراین حتی بهترین قاضی هم از دروغ و تهمت مردم در امان نیست.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه باید این دستگاه شریف در بین مردم امید آفرین باشد، گفت: یکی از دستگاه هایی که در ایجاد نشاط و امید در جامعه بسیار مؤثر است و می تواند رضایت مندی مردم از نظام و مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهد دستگاه قضایی است که کارهای خوبی در این دستگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی بین مردم نباید فرق بگذارد و کسانی که این عدالت را بر نمی تابند یا باید خود را اصلاح کنند و یا ازاین دستگاه بیرون بروند و نباید با آبروی نظام بازی کنند زیرا این نظام به حول قوه الهی می خواهد زمینه ساز ظهور امام زمان عجل الله فرجه الشریف باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha