سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
انتخابات

حوزه/ براساس اعلام دبیر ستاد انتخابات کشور، در روز سوم ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، تعداد ۸۱ نفر به ستاد انتخابات واقع در وزارت کشور مراجعه و نام‌نویسی کردند.

حوزه/ سومین روز از ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم از ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه  در محل ستاد انتخابات کشور در خیابان فاطمی تهران آغاز شد. 

سیداسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در جمع‌بندی ثبت‌نام سومین روز نامزدهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار کرد: امروز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت سومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود و روند ثبت‌نام از ساعت ۸ صبح آغاز شده و تا ۱۸ ادامه پیدا کرد.

وی افزود:‌ تعداد ۸۱ نفر از داوطلبان به ستاد انتخابات وزارت کشور واقع در وزارت کشور مراجعه کرده و نام‌نویسی کردند. ضمن اینکه در مجموع ۳ روز ثبت نام هم ۲۱۱ داوطلب به وزارت کشور برای ثبت نام مراجعه کردند و به صورت میانگین هر روز ۷۰ نفر برای ثبت نام مراجعه کرده اند. 

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: همکاران من در ستاد انتخابات وزارت کشور جمعه و شنبه هم آمادگی ثبت نام از داوطلبان حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دارند. 

موسوی گفت: داوطلبان و همراهان آنها که فردا و پس فردا (جمعه و شنبه) به ستاد انتخابات وزارت کشور مراجعه می‌کنند باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. 

محمدرضا صباغیان داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز و یزد در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شد.

محمود صادقی ثبت نام کرد

ساعت ۱۱:۵۵ است که محمود صادقی نماینده اسبق تهران در مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

وی هنگام ورود به وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: برای تشکیل دولت پاسخگو، شفاف، عدالت محور و برای رفاه و معیشت مردم، خودم را آماده کرده ام.

علی مطهری هم ثبت نام کرد

علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی فرد دیگری بود که برای شرکت در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کرد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه در آینده و در آستانه روز انتخابات چگونه شود، به سبد رای کاندیداها بستگی دارد و دیگران باید کمک کنند؛ فردی که شانس بیشتری دارد به پیروزی برسد؛ من‌ هم به نفع کسی کنار نمی روم و آمدم که تا آخر بمانم.

مهمانپرست و دولت وحدت ملی

رامین مهمانپرست سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه بعد از حضور در ستاد انتخابات جهت ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: دولت وحدت ملی با یک رویکرد ملی و با استفاده از همه نیروهای دلسوز از تمام جریان ها ایجاد خواهد شد.

محسن مهرعلیزاده هم آمد

بعد از ظهر پنجشنبه بود که ورود محسن مهرعلیزاده معاون دولت اصلاحات و استاندار اسبق  اصفهان به ستاد انتخابات کشور برای ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، خلوتی چند ساعته وزارت کشور را با یک هیاهو عوض کرد.

مهرعلیزاده در گفت و گو با خبرنگاران ثبت نام خود را در هماهنگی با جبهه اصلاحات دانست و در پاسخ به این پرسش که چه برنامه‌ای برای ایجاد و افزایش شادی و نشاط در کشور دارد، گفت: عوامل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و بیکاری همه بر روان جامعه تاثیرگذار است. اگر بتوانیم مسائل اقتصادی را در کشور حل کنیم اوضاع بهتر خواهد شد.

 وی افزود: اقتصاد اولویت امروز کشور است و اگر اقتصاد را مد نظر قرار بدهیم و مردم از این تنگدستی، فقر، بیکاری و مشکلات مربوط به آن آزاد شوند و پیرو آن نشاط و شادابی هم به جامعه باز می‌گردد.

البته در این بین افراد ناشناخته ای هم بودند که برای ثبت نام به ستاد انتخابات وزارت کشور رفتند.

بازدید وزیر کشور از ستاد انتخابات

عبدالرضا رحمانی فضلی برای بازدید از فرآیند ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در تالار وزارت کشور حاضر شد.

وزیر کشور گفت: هماهنگی های لازم بین همه دستگاه ها هست و تا امروز مشکل خاصی نداشتیم؛ هم هیئت های اجرایی و هم هیئت های نظارت و دستگاه هایی که وظیفه نظارت را برعهده داشتند وظیفه خود را به درستی انجام داده‌اند.

رحمانی فضلی در خصوص اقدام درباره مصوبه شورای نگهبان در خصوص شرایط کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: هم ما و هم شورای نگهبان قانونی عمل کردیم. شورای نگهبان بنا بر ابلاغیه سیاست های کلی انتخابات شرایطی را لحاظ کرده که متولی اکثر آن ها خود شوراست و متولی سه مورد آن وزارت کشور است. مشکلی با شورای نگهبان نداریم و هماهنگی های لازم در حال انجام است و مدارک را دسته بندی شده در اختیار شورای نگهبان قرار می دهیم؛ باید با تدبیر و هماهنگی این مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha