شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
جلسه هم اندیشی کارگروه کودک و نوجوان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان برگزار شد

حوزه/ همزمان با فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلات مدارس، جلسه هم اندیشی کارگروه کودک و نوجوان مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) اردکان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، در آستانه فرارسیدن فصل تابستان و تعطیلات مدارس، جلسه ای با حضور خانم پور مصیبی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان اردکان و خانم نادری کارشناس علوم تربیت اسلامی و جمعی از مبلغین کودک و نوجوان، در  مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها ) اردکان  برگزار شد.

در ابتدای نشست، خانم سمانه سعیدی پناه، نماینده کارگروه کودک و نوجوان با تشریح  فعالیت های مبلغین در عرصه کودک و نوجوان، گفت: امسال با توجه به شرایط کشور و مبارزه با بیماری منحوس کرونا مبلغین کودک و نوجوان به صورت مجازی و با فعالیت های متنوع با مدارس تعامل داشتند .

وی در بیان اقدامات انجام شده، اظهار کرد: از جمله کارهایی شاخص و ارزشمند، برنامه «روزه اولی ها» بود که در ماه مبارک رمضان با تعامل با دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی به صورت حضوری و مجازی  انجام شد.

سعیدی پناه افزود: هدف از این طرح، اهمیت روزه داری و تشویق و ایجاد انس در دانش آموزان به این امر مهم بود و مبلغین مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها)اردکان، قریب به ۹۰ دانش آموز را در ماه مبارک رمضان مورد حمایت معنوی و مادی خود قرار دادند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان، با توجه به درخواست های مکرر خانواده ها و دانش آموزان تصمیم به همراهی با آنان و استمرار داشتن این برنامه در تعطیلات تابستان گرفته اند و مبلغین عرصه کودک و نوجوان در حال برنامه ریزی برای تهیه محتواهای مناسب در این زمینه می باشند.

در ادامه، خانم نادری، کارشناس تربیتی به راهکارهایی در زمینه ارتباط موثر و بیشتر با کودکان و نوجوان اشاره و تصریح کرد: استفاده از ادبیات و محتوای مناسب کودکان با روش های گوناگون ، آشنایی دانش آموزان با کتاب و در اختیار قراردادن بخشهایی از کتاب به شکل صوتی برای آنان از جمله کارهای جذاب برای تبلیغ می باشد.

وی افزود: قرار دادن سرگرمی های متنوع مانند انیمیشن های متناسب و آموزنده، بازی و  مسابقه از دیگر راه‌های تعامل با دانش آموزان می باشد.

نادری در ادامه به معرفی سایت های مختلف ویژه‌ گروه سنی کودک و نوجوان از جمله سایت انارستان و کلبه کودک دکتر عباسی پرداخت و خواستار همکاری  بین دو نهاد حوزه و کانون پرورش فکری در راستای اجرای هرچه بهتر برنامه هایی برای کودک و نوجوان شد.

در پایان هر یک مبلغین نظرات و پیشنهادات خود را برای ارتباط با دانش آموزان و استفاده موثر از فرصت تعطیلات تابستانی بیان کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha