شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد گفت: باید طلاب و روحانیان از جایگاه اجتماعی و نفوذ کلام خود برای تقویت مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی استفاده کرده و رسالت خود را در این زمینه به درستی ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد، امروز در نشست طلاب استان، با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات، اظهار کرد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند کسانی که صاحبان سخن نافذ هستند و می‌توانند روی مردم اثر بگذارند، وظیفه‌شان این است که از این نفوذ سخن در جهت ترویج انتخابات استفاده کنند.

وی با اشاره به راهکارهای رشد نرخ مشارکت در انتخابات، افزود: به نظر می‌رسد برای اجرای این فرمان نائب امام زمان (عج) یعنی مشارکت زایی انتخاباتی باید دو عملیات بزرگ اقناع گری و متقاعدسازی داشت.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: اقناع گری و متقاعدسازی متداول‌ترین و نیز مدنی‌ترین روش‌های مراقبت اجتماعی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در عصر کنونی است و ازاین‌رو به‌کارگیری تکنیک‌های اقناعی و متقاعدگرانه نظیر الگونمایی، جذاب سازی، تکرار و... در دستور کار تمام امور تبلیغی و ترویجی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اقناع یعنی مجاب کردن از درون و موفقیت پیام اقناع‌کننده و متقاعد ساز به شرایطی وابسته است که طی آن مخاطب پیام را دریافت کند، به آن توجه کند، برای آن‌وقت بگذارد، پیام را درک کند، آن را مهم ارزیابی کرده و مبنای اصلی استدلال موجود در پیام را بپذیرد. اگر موارد یادشده روی دهند، پیام می‌تواند اقناع‌کننده باشد و اقدام یا رفتار مطلوب را برانگیزد.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: پذیرش به این معنی که پیام توسط مخاطب دریافت شود، توجه به این معنا که پیام‌ها و استدلال‌ها توجه مخاطب را جلب کند و ادراک یعنی اینکه مخاطب استدلال‌های پیام را به گونه موردنظر پردازش کند، سه عنصر اساسی فرایند اقناع هستند.

وی افزود: همچنین اهمیت به این معنا که مخاطب استدلال‌های پیام‌ها را به لحاظ شخصی مهم ارزیابی کند، پذیرش و اینکه مخاطب استدلال‌های پیام را معتبر ارزیابی کند و خواهان سطحی از تغییر شود و تغییر نگرش، انگیزش و کنش به این معنا که مخاطب مطابق نیت و هدف پیام تغییرات لازم را پیدا و اعمال کند از دیگر عناصر اساسی فرایند اقناع محسوب می‌شوند.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید با استفاده از این شش فرآیند در راستای تقویت مشارکت و حضور مردم در پای صندوق‌های رأی تلاش کرده و رسالت خود را در این زمینه به درستی ایفا کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha