جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام موسوی قزوین ئ

حوزه/ دوره آموزشی «تربیت مروّجین فرهنگ قرآن» از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی شالی، در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تربیت مروج فرهنگ قرآن کریم که در سالن اجتماعات مرکز پاسخگویی به سوالات حوزه علمیه قزوین برگزار شد گفت: دوره آموزشی تربیت مروجین فرهنگ قرآن کریم برای طلاب و اساتید حوزه علمیه قزوین بوده و در موضوعات «فرهنگ خانواده و قرآن»، «کودک ونوجوان» و «قرآن و پاسخگویی به شبهات» به مدت یک هفته انجام خواهد شد.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: در تلاش هستیم که یک دوره آموزش تفسیر شناسی قرآن توسط نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین برای طلاب و اساتید عرصه قرآنی در حوزه علمیه این شهر برگزار نماییم.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: استان قزوین از نظر امور قرآنی و تربیت حافظین قرآنی دارای اساتید برجسته ای بوده  که شاگردان زیادی را نیز تربیت کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام بالاترین هزینه ها را در زمینه فرهنگی برای منفعل کردن و بی اطلاع نگه داشتن نسل جوان از مبانی اسلام پرداخت می کنند، که باید در زمینه مقابله با آن تلاش کنیم.

وی ادامه داد: هر قدر انسان انس با قرآنش بیشتر باشد، بهره اش از قرآن نیز بیشتر خواهد بود، البته کسانی که در قرائت و انس با قرآن  کوتاهی می کنند، روحشان بیمار است و  باید درمان شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: قرآن برای انسان سازی آمده تا هدایت جامعه را به دست گیرد؛ از این رو مهمترین ملجاء هدایت، قرآن و عترت است.

وی اظهار کرد: علمای تشیع دردهای مردم را با قرآن درمان می کردند و این کتاب آسمانی نجات بخش همه انسانها است و هر فردی می تواند با تدبر و تفکر در آن بسیاری از مشکلات زندگی خود را برطرف کند.

 معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: مرکز مشاوره اسلامی حوزه علمیه  استان قزوین با حضور کارشناسان برجسته استان به صورت تلفنی و حضوری همه روزه به جز ایام تعطیل خدمات مشاوره ای به شهروندان ارایه خواهد کرد.

 حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: کلاس های آموزشی مشاوره قبل از ازدواج، برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی، برگزاری نشست های وظایف زوجین از نگاه اسلام، برگزاری نشست های مهارت زن و مرد در نگاه اسلام، برگزاری کلاس کاهش استرس در جامعه از مهمترین برنامه هایی است که در کنار مشاوره های تلفنی و حضوری در این مرکز پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha