شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان گفت: عزیزان با زبانی که در طول این چند سال مذاکره کردند هیچ جوابی نگرفتیم و آنها روزبه‌روز وقیح‌تر شدند وقت آن رسیده ادبیات مذاکره ما تغییر پیدا کند و با ادبیات مقاومت با آنها مذاکره کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر سلفچگان با اشاره به اهمیت تقوا در زندگی انسان‌ها اظهار داشت: اینکه انسان با تقوا بشود و اهل تقوا و خداترسی بشود، اهل این بشود که همیشه خدا را حاضروناظر ببیند، بداند خدا در کنار اوست. این اولین و مهم‌ترین مسئله یک انسان معتقد به خداست.

وی ادامه داد: بعد از تقوا طی‌کردن مراحل نزدیک شدن به خداست، اینکه انسان با چه اعمالی می‌تواند به خداوند نزدیک بشود و در واقع نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به خدا چیست؟ البته ممکن است در هر زمان و مکانی هم این راه متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: گاهی انسان با نمازخواندن به خدا نزدیک می‌شود، در بعضی از زمان‌ها و یا مکان‌ها سفارش به خواندن نماز شده است و یا در ایام حج بهترین عمل و نزدیک‌ترین راه برای رسیدن به خداوند اعمال حج است و علاوه بر این گاهی هم روزه گرفتن، بهترین روزه، روزه واجب ماه رمضان است بعد از آن چهار روز در بین روزهای سال بهترین فرصت روزه‌داری است که بهترین و نزدیک‌ترین راه رسیدن به خداست.

وی ادامه داد: یکی روز هفدهم ربیع‌الاول که ولادت پیامبر اکرم (ص) است. دوم: روز بیست و هفتم ماه رجب؛ روز عید شریف مبعث. دیگری روز هجدهم ذی‌الحجه؛ بزرگ‌ترین عید شیعه که حدود یک ماه دیگر است یعنی عید بزرگ غدیر و چهارم هم روز بیست و پنجم ذی‌القعده که روز دحو الارض است، روزه گرفتن این چهار روز بسیار سفارش شده که سه‌شنبه ۲۵ ذی‌الحجه و روز دحو الارض است.

حجت‌الاسلام کتابچی با اشاره به تحولات هفته گذشته در کشور ابراز داشت: از جمله موارد قابل‌ذکر هفته گذشته دیدار مسئولین قضائی کشور با مقام معظم رهبری است اولین نکته اینکه این دیدار سه روز بعد از تزریق واکسن ایرانی کرونا به ایشان انجام شد و دیدیم ایشان بدون هیچ مشکلی چهل دقیقه سخنرانی داشتند با اینکه وجود عوارض واکسن در چنین سنی طبیعی به نظر می‌رسد که الحمدلله شاهد هیچ‌گونه عوارضی در ایشان نبودیم.

وی ادامه داد: عزیزان تولید اولین واکسن ایرانی کرونا نه‌تنها افتخاری برای ایران و شیعه است بلکه افتخاری برای جهان اسلام است.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: تولید این واکسن در سخت‌ترین شرائط تحریم بر این افتخار بزرگ اضافه می‌کند و شعار ما می‌توانیم را ترجمه روشن می‌کند و البته پیام روشنی است برای کسانی که مشکلات را فقط به گردن تحریم می‌اندازند و کسانی که طول این سال‌ها بی‌عرضگی خودشان را با تحریم توجیه می‌کنند و معلوم می‌شود کاسبان تحریم چه کسانی هستند.

وی تصریح کرد: خدا را بازهم برداشتن چنین رهبری با این سطح اعتماد به کشور و جونان عزیزمان شکر می‌کنیم و حضرت آقا در عمل ثابت کردند که به کشور و توان داخلی در تمام زمینه‌ها اعتماد دارند و این یک شعار نیست.

حجت‌الاسلام کتابچی خاطرنشان کرد: در این جلسه رهبری از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در طول این مدت تشکر و به‌تمام‌معنا تأیید کردند و خواستند در دولت ایشان هم این مسیر حرکت جهادی ادامه و به سایر دستگاه‌ها هم سرایت پیدا کند و ما امیدواریم باتوجه‌به تعین ریاست بعدی قوه قضائیه از جانب رهبری معظم این مسیر خوب و امیدآفرین در دستگاه قضائی ادامه پیدا کند و همان‌طور که رئیس‌جمهور منتخب در پیام تبریک به حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای ریاست جدید قوه قضائیه فرمودند با همکاری بیشتر بین دولت و دستگاه قضائی دستان مفسدان از بیت‌المال قطع و ان شا الله ملت بزرگ ما بتوانند طعم شیرین دولت اسلامی را بعد از گذشت بیش از ۴۲ سال از انقلاب بچشند.

وی ادامه داد: نکته دیگر در مورد مذاکرات طولانی وین است، امریکای ترامپ و بایدن یکی است و کسانی که ترامپ را مانع برجام بی‌فرجام می‌دانستند باید بفهمند بایدن هم با او هیچ فرقی ندارد که هیچ بلکه به‌مراتب خبیث‌تر و دشمنی‌اش بیشتر است.

حجت‌الاسلام کتابچی به تحولات عراق اشاره کرد و تأکید کرد: رژه عزتمندانه نیروهای مقاومت و حشدالشعبی عراق در کمپ اشرف که روزی مقر منافقین بود افتخار بزرگ و نشان از اقتدار مقاومت در عراق داشت که امریکای بایدن توان تحمل آن را نداشت و به مواضع حشدالشعبی در مرز عراق و سوریه با وقاحت تمام حمله کردند و با پررویی تمام اعلام کرد من دستورش را صادر کردم.

وی ابراز داشت: عزیزان با زبانی که در طول این چند سال مذاکره کردند هیچ جوابی نگرفتیم و آنها روزبه‌روز وقیح‌تر شدند وقت آن رسیده ادبیات مذاکره ما تغییر پیدا کند و با ادبیات مقاومت با آنها مذاکره کنیم که این ادبیات را در صحبت‌های رئیس مجلس شاهد بودیم و مذاکرات وین با شکل کنونی به هیچ نتیجه مطلوبی نخواهد رسید چراکه دشمنان هرگز نخواهند توانست قدرت هسته‌ای ما را محدود کنند.

امام‌جمعه سلفچگان تصریح کرد: تمام امریکا و اروپا هم که بیش از این متحد شوند نخواهند توانست محور مقاومت و قدرت منطقه‌ای ایران عزیز و تفکر شیعه را کم کنند و هرگز نخواهند توانست قدرت موشکی ما را محدود و یا کم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha