جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، خوزستان را میدان تحقق عدالت در کشور دانست و گفت: تنها خواسته جوانِ غیورِ خوزستانی، تحقق عدالت در خوزستان برای رفع تبعیض و ایجاد اشتغال سالم و حلال و بومی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، پیرامون مسأله بحران آبِ، با بیان اینکه خوزستان تشنه عدالت و حامی بزرگ انقلاب اسلامی است، اظهارداشت: عمده مشکلات امروز خوزستان، ناشی از عملکرد ضعیف مسئولان در ۸ سال گذشته است.

وی با تأکید بر اینکه خوزستان به دنبال عدالت و رفع تبعیض است، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که «من به دنبال تحقق عدالت اجتماعی در ابعاد مختلف هستم» و با اینکه خوزستان به‌عنوان استانی که دارای ذخایر بسیار ارزشمندی از جهات متعدد نفت، گاز، بهترین زمین کشاورزی و بهترین منابع آبی و بنادر و کشتیرانی است، اما متأسفانه در تمام زمینه‌ها، مشکل جدی دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، مشکل جوانان خوبِ خوزستان را عدم حل اشتغال بومی دانست و گفت: هم‌اکنون در مسأله نفت و حتی کشاورزی هم با مشکلات جدی روبرو هستیم و این مهم، صرفاً به دلیل عدم توجه و بی‌مهری دولت در ۸ سال گذشته است.

نگاه رهبر انقلاب نسبت به خوزستان محقق شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، با تأکید بر اینکه اگر خوزستان امروز تشنه عدالت است، اما حامی اصلی انقلاب هم هست، افزود: بحمدالله حضور علمای انقلابی در کنار مردم مطالبه گری که حق خودشان را مطالبه کرده و صرفاً دنبال این هستند که آن نگاه ارزشمند رهبر  فرزانه انقلاب، یعنی «تحقق کشاورزی و دام‌پروری مناسب، با آب درخور شأن استان» محقق شود، نشان می‌دهد که راه حوزه و روحانیت با مردم یکی است و همه برای تحقق عدالت در خوزستان تلاش می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه مردم صف خود را با ضدانقلاب جدا کرده‌اند، گفت: امیدواریم دولت انقلابیِ آقای رئیسی که برنامه‌های بسیار خوبی برای تحقق عدالت در خوزستان دارد، هرچه سریع‌تر مشغول به کار شود و امیدی که در دل جوانان ایجاد شده را عینیت بخشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، ضمن تشکر از ریاست قوه قضائیه برای اعزام هیئت ویژه جهت بررسی ترک فعل‌های صورت گرفته در برخی مسئولین استانی، گفت: امیدواریم هرچه سریع‌تر پرونده مسئولانی که با ترک فعل، منجر به وارد شدن خسارات سنگین به مردم شدند، از سوی قوه قضائیه پیگیری و چراغ امید جوانان را بیش‌ازپیش زنده کنیم.

گناه کشاورزان چیست که هم در ترسالی و هم در خشک‌سالی باید آسیب ببینند!

وی با اشاره به عدم پرداخت خسارات سیل ۹۷ و ۹۸ مردم خوزستان، گفت: اطلاع پیدا کردیم که دولت، تازه می‌خواهد تتمه مهمی از خسارات سیل ۹۸ را پرداخت کند! خب قطعاً وقتی خسارات دو سال قبل را الآن می‌خواهند تسویه کنند، معلوم است که مشکلات مردم بیش از گذشته می‌شود! کشاورزان چه گناهی کرده‌اند که هم در ترسالی آسیب ببینند و هم در خشک‌سالی!

مردم منتظر «رفع تبعیض و تحقق عدالت در خوزستان» هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، با تأکید بر اینکه خسارت را هرچه زودتر باید داد، تصریح کرد: اگرچه امید ندارم که پرداخت خسارات کشاورزان خوزستانی در این دولت محقق شود! اما مهم‌تر از این، اصلاح نگاهی است که مردم منتظر آن هستند؛ یعنی «رفع تبعیض و تحقق عدالت در خوزستان».

عضو مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه آغوش خوزستان همواره برای سرمایه‌گذاران باز است، گفت: ما مشکلی نداریم اگر از ظرفیت خوزستان درست استفاده شود! به تعبیر رهبر انقلاب «اگر ۲ میلیون هکتار زمین کشاورزی خوزستان، درست احیا شود، خوزستان می‌تواند مسأله اقتصاد بدون نفت را مدیریت کند».

خوزستان؛ میدان تحقق عدالت

وی با بیان اینکه خوزستان میدان تحقق عدالت است برای ایران اسلامی، گفت: اگر بنادر و کشتیرانی خوزستان، صنعت نفت و دیگر امکانات خوزستان، درست مدیریت و به‌کارگیری شوند، قطعاً می‌تواند سفره با برکتی برای تحقق عدالت در سراسر ایران اسلامی پهن شود.

فرصت‌های نابِ خوزستان را تبدیل به تهدید و بحران نکنید!

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، با تأکید بر اینکه «نباید فرصت‌های خوزستان تبدیل به تهدید و بحران شوند»، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس، با انقلاب اسلامی در خوزستان درگیر بودند، امروز نیز دشمنان ایران، با اصل انقلاب در وسط خوزستان درگیر هستند؛ به تعبیری درگیری در خوزستان است اما طرف درگیری انقلاب است.

وی گفت: نگاه ملی مقام معظم رهبری به ظرفیت بالای خوزستان، مخصوصاً در مدل اقتصاد بدون نفت، یعنی احیای کشاورزی، دام‌پروری و تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ حوزه‌های علمیه، طلاب و فضلا باید این نگاه را جا بی‌اندازند که خوزستان، با مردم وفادار به ولایت و انقلابش که خون عزیزان خود را در این راه فدا کرده‌اند، تنها مطالبه‌ به‌حقشان، پیاده‌سازی این نگاه مقام معظم رهبری است که حق خوزستان ادا شود تا اقتصاد کشور احیا گردد.

خواسته جوانِ خوزستانی تحقق عدالت برای رفع تبعیض و ایجاد اشتغال بومی است

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: خواسته جوان خوزستانی، تحقق عدالت در خوزستان برای رفع تبعیض و ایجاد اشتغال سالم و حلال و بومی است.

علمای اسلام! در صحنه باشید تا صف مردم از ضدانقلاب جدا شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، گفت: از علمای بزرگ و انقلابی درخواست دارم تا وقتی شما در صحنه باشید، ضدانقلاب نمی‌تواند کاری انجام دهد؛ بیاییم مثل همیشه در کنار مردم، برای احقاق مطالبات به‌حق مردم، میدان را به دست گیرید و صف مردم را که قطعاً از صف ضدانقلاب جداست، جداتر و واضح‌تر کنید.

وی در پایان با بیان اینکه خوزستان مهد تشیع و استانی است که همواره لبیک گوی علمای بزرگ و مراجع عظیم‌الشأن در مقابله و مواجهه با استکبار و استعمار بوده، اظهارداشت: از زمانی که عشایر غیور در مقابل استعمار انگلیس ایستادند تا زمانی که به ندای امام خمینی(ره) برای بستن لوله‌های نفت لبیک گفتند. تا وقتی‌که در کنار رهبر فرزانه انقلاب دوران درخشان دفاع از انقلاب اسلامی را در جنگ هشت‌ساله رقم زدند و تا امروز شهدای بزرگشان در دفاع از حرم، نشان می‌دهد که این مردم همواره حامی و مدافع انقلاب بوده و خواهند بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha