شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 969707
۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
طرح میثاق ولایت

حوزه/ مدیر اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: طرح میثاق ولایت به مناسبت دهه مبارک ولایت از عید سعید قربان تا عید بزرگ و فرخنده غدیر به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مجتبی بستان گفت: به منظور تکریم این ایام و اعیاد بزرگ و فرخنده برای شهروندان شهر مقدس قم  و با عنایت به اینکه برنامه ریزی جهت شناساندن این رویداد بزرگ به ویژه عید سعید غدیر از اهداف اجتماعی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم می باشد،  این سازمان با مشارکت دستگاه ها و نهاد های فرهنگی و اجتماعی  استان،  اقدام به اجرای مجموعه برنامه های متنوعی در سطح شهر با رعایت پروتکلهای بهداشتی و توجه به شرایط کرونایی نموده است.


وی با اشاره به برنامه های طرح میثاق ولایت، ابراز کرد: برگزاری ویژه برنامه جُنگ میثاق ولایت در همین خصوص شامل اجرای سرود، مداحی ، شعرخوانی ، سخنرانی و ذکر مناقب امیرالمؤمنین(ع) و همچنین ذکر عظمت روز غدیر در بوستان های شهری و در مجتمع های مسکونی به اجرا در می آید.


بستان اضافه کرد: برگزاری کارگاه های تربیت فرزند تحت عنوان تربیت علوی در مراکز فرهنگی نیز در طول این ایام به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم اجرا خواهد شد.
مدیر اجتماعی سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم ادامه داد: برپایی نمایشگاه خیابانی خیمه های علوی شامل برپایی نمایشگاه عکس غدیر، نقالی خوانی و برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در قالب طرح محراب شهر در جوار تعدادی از مساجد ترتیب می یابد.


وی عنوان کرد: استقرار میزهای مشاوره و آشنایی با معارف و اهداف غدیر با همکاری گروه های جهادی در بوستان های شهری و در اطراف حرم مطهر نیز در طول ایام دهه ولایت اجرا می شود.


بستان در پایان تصریح کرد: عید غدیر خم در آسمان ها به «عهد معهود» و در زمین به «میثاق مأخوذ» خوانده شده، بنا بر روایت امام صادق(ع) بزرگترین عید شیعه است، زیرا در این روز«ولایت» که اساس سایر احکام اسلام است تثبیت شده و به تعبیر قرآن کریم، دین خدا کامل و نعمت تمام گشته و به همین مناسبت نام طرح اجرایی سازمان متبرک به این اسامی و واژگان به نام میثاق ولایت نامگذاری شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha