جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آموزش و پرورش

حوزه/ مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با باین این که ۶۴۶ هزار دانش آموز در استان مشغو تحصیل هستند، گفت: ۳۹ هزار فرهنگی در سراسر آذربایجان‌غربی با ایثار و از خود گذشتگی در نظام تعلیم و تربیت مشغول خدمت هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، مهین منافی امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید مدارس آذربایجان غربی، اظهار داشت: با شیوع بیماری منحوس کرونا، ۱۸ ماه است که هیاهوی زیبای دانش آموزان را در مدارس شاهد نیستم و امیدوارم با از بین رفتن این بیماری مجددا شاهد نشاط در محیط مدارس باشیم.

وی با بیان این که ارتباط صمیمی و مهر دانش آموز و معلم با حضور در مدرسه شکل می گیرد که این مهم لازمه آموزش با کیفیت است، ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، ۶۴۶ هزار دانش آموز در بیش از ۵هزار مدرسه و ۲۳ هزار کلاس در استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل خواهند بود.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با تاکید بر این که امسال ۷۱ هزار پایه اولی در مدارس استان ثبت نام کرده اند، گفت: ۳۵۹ هزار دانش آموز دوره ابتدایی و ۲۵۶ هزار دانش آموز دوره متوسطه اول و دوم سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند و ۳۹ هزار فرهنگی در سراسر آذربایجان‌غربی با ایثار و از خود گذشتگی در نظام تعلیم و تربیت مشغول خدمت هستند.

وی، اولویت آموزش و پرورش آذربایجان غربی را حفظ سلامت دانش‌آموزان و رعایت پروتکلهای بهداشتی در مدارس عنوان کرد و بیان داشت: در شرایط فعلی آموزش حضوری محدود تنها در مدارس روستایی و عشایر ممکن است و مابقی مدارس پس از اتمام فرآیند واکسیناسیون و بصورت تدریجی بازگشایی می شود.

منافی با بیان این که بیش از ۹۷درصد فرهنگیان استان دُز اول واکسیناسیون را دریافت کرده اند و دُز دوم با واکسیناسیون ۷۶ درصد فرهنگیان استان ادامه دارد، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت، از تمامی روشهای آموزشی ممکن برای تحقق عدالت آموزشی استفاده خواهد کرد و اولیا با اقناع و آموزش دانش آموزان، آموزش و پرورش را برای بازگشایی ایمن مدارس یاری کنند.

انتهای

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha