شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در کردستان گفت: در راستای توسعه مدارس دینی ۳ مرکز شهید شیخ الاسلام در شهر سنندج، سقز و مریوان در دست افتتاح است، ولی با این وجود باید اذعان کرد که وضعیت معیشتی روحانیون و طلاب استان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: برنامه های دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان در راستای محقق شدن منویات رهبر معظم انقلاب و تقویت هرچه بیشتر وحدت بین اهل سنت و تشیع در این استان است.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: طبق آخرین آمار در حالا حاضر ۳ هزار و ۷۰۰ روحانی و طلبه شیعه و سنی در استان فعالیت دارند. همچنین ۳ هزار مسجد در سطح کردستان وجود دارد که همه در راستای افزایش وحدت کار می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: کردستان مهد علمای بزرگ دینی بوده است که امروز ضروری است جوانان زندگی و منش علما را در زندگی خویش پیش بگیرند.

استاد حوزه علمیه کردستان اظهار کرد: در راستای توسعه مدارس دینی ۳ مرکز شهید شیخ الاسلام در شهر سنندج، سقز و مریوان در دست افتتاح است، ولی با این وجود باید اذعان کرد که وضعیت معیشتی روحانیون و طلاب این استان مناسب نیست.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی ادامه داد: مشکلات روحانیون و طلاب اهل سنت و تشیع کردستان را در جلسات کشوری مطرح بفرمایید تا ان شاء الله شاهد برطرف شدن مشکلات این عزیزان باشیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه باید زمینه توسعه دانشگاه مذاهب اسلامی در سنندج مهیا شود، خاطرنشان کرد: انتظار داریم که در مراکز دینی و علمی استان کردستان نیروهایی متعهد، باتقوا و...تربیت شوند که بتوانند به خوبی اصولی و مبانی دینی را در جامعه بسط و توسعه دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha