امام جمعه نقده:

علم قدرت می آورد؛ طلاب به علوم روز مسلح باشند

حوزه/ حجت الاسلام فصیح نیا گفت: علم قدرت است و هرچه می‌خواهید در پرتو علم است و امام علی علیه السلام می فرمایند؛ العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود، و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حسین فصیح نیا امروز در نشست اخلاقی که با حضور اساتید و طلاب خواهر مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، با استناد به حدیث «اَلعِلمُ سُلطان»، از حضرت علی علیه‌السلام اظهار داشت: علم قدرت است و هرچه می‌خواهید در پرتو علم است و امام علی علیه السلام می فرمایند؛ العِلمُ سُلطانٌ مَن وَجدَهُ صالَ بِهِ وَ مَن لَم یَجِدهُ صیلَ عَلَیه دانش، سلطنت و قدرت است، هر که آن را بیابد با آن یورش برد و پیروز شود، و هر که آن را نیابد بر او یورش برند و مغلوب گردد.

وی ادامه داد: طلاب باید به علوم روز مسلح باشند، دین مبین اسلام دینی جامع و کامل است و برای همه ابعاد زندگی بشر برنامه دارد و لذا باید طلاب از بین علوم مختلف، به دانشی که نیاز روز جامعه است و به سعادت بشر کمک می کند، مسلح باشند.

امام جمعه نقده عنوان داشت: زمانی عالم دین در بین مردم ارزش و جایگاه خواهد داشت که مردم به علم و دانش عمیق او پی برده باشند.

وی گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی و جامعه دینی باید تغییر و تحول را از خودمان و محله خود شروع کنیم و فامیل، بستگان و همسایه های خودمان را با اسلام و احکام آن آشنا کنیم و آن چه که اسلام از ما می خواهد عالم دین شدن است و صرف عابد شدن دردی از جامعه را دوا نخواهد کرد.

حجت الاسلام فصیح نیا تصریح کرد: دین اسلام یک دین وحیانی کامل می باشد و عدم توجه به رهنمودهای اسلام باعث به وجود آمدن مشکلات بسیاری در زندگی می شود و باید سعی کنیم همیشه با مطالعه دین اسلام را به کاربردن آن در زندگی خودمان در جامعه هم مفید واقع باشیم.

وی در پایان با تاکید بر لزوم حضور حداکثری در انتخابات گفت: امروز وظیفه اصلی ما حضور پر شکوه و پرشور در انتخابات است و باید همه ما برای تحقق این امر به میدان بیاییم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha