پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
فلسطین

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران به تشریح شکست‌های رژیم غاصب صهیونیستی در طوفان الاقصی پرداخت.

معصومه سیفی کناری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه عنوان کرد: خداوند در آیه ۸۲ سوره مائده می‌فرماید:« لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا؛ هر آینه دشمن‌ترین مردم نسبت به مسلمانان، یهود و مشرکان را خواهی یافت.» امروز جلوه این دشمنی را در آنچه بر سر مردم فلسطین و غزه می‌آید شاهد هستیم.

وی ادامه داد: مردم مظلوم غزه با کمک حماس حماسه و دفاع بزرگی از خود نشان دادند که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است و در حمله‌ای که با نام طوفان الاقصی بر رژیم غاصب داشتند، توانستند بر همه اهداف که از قبل تنظیم کرده بودند دست یابند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ۱۸مهر ماه در رابطه با عملیات طوفان الاقصی فرمودند: «در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی و هم از لحاظ اطلاعاتی یک شکست غیرقابل ترمیم خورده است. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من می‌گویم این زلزله ویران‌گر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.»

استاد حوزه علمیه خواهران قم تصریح کرد: باید بررسی کنیم آنچه رهبر معظم انقلاب در رابطه با از بین رفتن سازه‌های رژیم صهیونیستی بیان کردند چه سازه‌هایی است.

سیفی کناری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در ۲۵ مهر نیز فرمودند: «رژیم غاصب اسرائیل هرکاری کند نمی‌تواند شکست مفتضحانه‌ای که خورد را جبران کند.»

وی با بیان اینکه شکست مفتضحانه و شکست غیر قابل ترمیم دو نکته‌ای است که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید کردند، گفت: رژیم غاصب اسرائیل که حدود ۷۵ سال عمر دارد توانست در طی این سالیان با کمک کشورهایی چون آمریکا، انگلستان و... دستاوردهایی برای مشروعیت دولت خودش ایجاد کند. عادی سازی روابط با کشورهای عربی و شیوخی که ادعای اسلام دارند از جمله آن‌ها است که مهمترین دستاورد طوفان الاقصی خدشه جبران ناپذیر به همین امر یعنی عادی سازی روابط است.

شکست اول؛ ناکامی پروژه عادی سازی، اخراج سفرا و تعطیلی سفارت‌خانه های رژیم غاصب در کشورهای عربی

این مبلغ حوزوی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در راستای ایجاد مشروعیت، توانست سفیرهایی را به برخی از کشورهای عربی مانند اردن، بحرین، عربستان و.. بفرستد تا به زعم باطل خود موقعیت خود را تثبیت کرده و به حکومت غاصب خود مشروعیت ببخشد.

وی تاکید کرد: لازمه فرستادن سفیر به یک کشور، این است که حاکمیت آن کشور مشروع شناخته شود که متاسفانه در برخی از کشورهای اسلامی این اتفاق افتاد و آنچه این طوفان به جا گذاشت اخراج سفرا و تعطیلی یا ازبین بردن این سفارت‌خانه‌ها بود.

سیفی کناری افزود: رژیم صهیونیستی تلاش ۵۰ ساله‌ای که انجام داده بود تا سفرا خود را به کشورهای اسلامی بفرستد با مشکل اساسی مواجه شد و کشورهایی مانند مصر، اردن و عربستان که تلاش می‌کردند روابط با اسرائیل را عادی سازی کنند، مردم‌شان در مقابل سفارت اسرائیل تظاهرات کردند، به طوری که کارمندان سفارتخانه‌های اسرائیل اخراج شده یا مجبور به ترک سفارت خانه‌ها شدند.

این مبلغ حوزوی اضافه کرد: همچنین در بحرین نیز مردم علیرغم سختگیری‌های حکومت آل خلیفه، مقابل سفارت‌خانه اسرائیل تظاهرات کردند که در نوع خود بی نظیر بوده است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اخبار این است که به خوبی به این مسائل پرداخته نمی‌شود، گفت: یکی از مهم ترین پیروزی‌های طوفان الاقصی، اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از عربستان، کلمبیا، جمهوری آذربایجان و... تعطیلی ۲۰ سفارتخانه این رژیم در اروپا و آمریکای جنوبی در نتیجه تظاهرات مردمی ضد اسرائیلی بود؛ زیرا رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با هر کدام از آن‌ها، سال‌ها زمان گذشته بود تا به یک مشروعیت نسبی برسد.

شکست دوم؛ ایجاد خط مشی واحد

سیفی کناری ادامه داد: اسرائیل در سال‌های اخیر به دنبال عادی سازی بیشتر روابط و تسلط نظامی بر کشورهای عربی بود؛ زیرا به آن‌ها وعده داده بود که از حملات ایران به آن‌ها محافظت می‌کند و به نوعی خود را تنها ارتشی معرفی می‌کرد که در خاورمیانه می‌تواند حریف ایران شود و با این کار هیمنه‌ای پوشالی برای خود ایجاد کرده بود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه هیمنه اسرائیل در این طوفان شکسته شد، جایگاهش نزد کشورهای منطقه، خصوصا کشورهای عربی به شدت پایین آمد و از طرفی باعث شد که کشورهای عربی، اسرائیل را قاتل و دشمن اعراب بدانند و چشم‌هایشان باز شود که این رژیم غاصب چقدر می‌تواند خطرناک باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران قم عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در ۱۱ مهر فرمودند:«اگر کشورهایی مثل ایران، عراق، سوریه، لبنان، مثل کشورهای حاشیه خلیج فارس، عربستان، مصر، اردن، یک خط مشی واحد را در مسائل اساسی خود اتخاذ کنند، قدرت‌های زورگو نمی‌توانند در امور داخلی و سیاست خارجی این‌ها دخالت کنند.». طوفان الاقصی زمینه‌های این خط مشی واحد را ایجاد کرد.

شکست سوم؛ مرگ معامله قرن

وی بیان کرد: معامله قرن یا طرح صلح ترامپ، پیشنهادی از طرف آمریکا در جهت مشروعیت بخشی و عادی سازی روابط با رژیم غاصب بود که توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده مطرح شد. این طرح به ابتکار جرالد کوشنر مشاور ارشد رئیس‌جمهور وقت آمریکا تدوین شده‌ بود، این معامله چیزی جز شکست و بدبختی برای فلسطینی‌های نداشت.

سیفی کناری ادامه داد: اگرچه اوایل این طرح مورد مخالفت کشورهای عربی قرار گرفت، اما آمریکا باترفندها و مذاکرات پنهانی با سران و شیوخ اعراب در صدد تحقق آن بود

وی تصریح کرد: شناسایی اسرائیل به عنوان یک دولت مشروع یهودی، خلع سلاح غزه و عدم جواز ارتش مستقل برای فلسطینیان، خلع سلاح کامل جنبش حماس و شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، چهار شرط این معامله بود که با طوفان الاقصی این امر از بین رفت و به گفته خودشان هر تلاشی که برای این امر صورت گرفته بود دفن شد.

شکست چهارم؛ بیداری وجدان‌های جوامع غیرمسلمان و غیرعرب

این مبلغ حوزوی اظهار کرد: تا قبل از طوفان الاقصی مساله فلسطین برای مسلمین و اعراب اهمیت داشت؛ اما در حال حاضر کشورهای غیراسلامی و غیرعرب نیز علیه اسرائیل به میدان آمدند و مقابل پلیس شان می‌ایستند؛ زیرا اسرائیل با ارتکاب جنایات غیرانسانی، باعث بیداری وجدان‌ها شده است.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ فرمودند که معامله قرن قبل از مردن ترامپ خواهد مرد و شما جوانان در بیت المقدس نماز خواهید خواند. شاهد تحقق از بین رفتن این معامله بودیم و ان‌شاءالله بخش دوم این امر نیز به زودی تحقق پیدا می‌کند.

شکست پنجم؛ شکست اطلاعاتی

استاد حوزه علمیه خواهران قم بیان کرد: گذر از دیوار الکترونیکی و پیشرفته بین غزه و مناطق اشغالی که بیش از یک میلیارد دلار برای استقرار آن هزینه شده بود دیگر دستاورد مقاومت بود. عبوری که با هک کامل دوربین‌ها و سنسورهای پیشرفته همراه بود و عدم دست‌یافتن سازمان اطلاعات ارتش اسراییل به طوفان الاقصی قبل از شروع آن با توجه به اینکه اسرائیل معتقد است قویترین جاسوسان را دارد و از حیث اطلاعاتی برتر است.

۶۲/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha