پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
نماینده ولی فقیه در سمنان در شورای اداری استان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با تقدیر از تلاش‌های صادقانه و جهادی رئیس جمهور و اعضای کابینه سیزدهم گفت: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام عموم مردم را دارای اهمیت و ستون دین دانسته‌اند که باید به آنها تمایل و توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در جلسه شورای اداری استان سمنان به ریاست رئیس جمهور، با طرح روایتی از امیرالمؤمنین علی(ع) گفت: مولای متقیان حضرت علی علیه السلام فرمود «إنّما عِمادُ الدِّینِ و جِماعُ المسلمینَ و العُدَّةُ للأعداءِ العامَّةُ مِنَ الاُمَّةِ، فلیَکُن صَغْوُکَ لَهُم، و مَیلُکَ مَعَهُم» ستون دین و جماعت مسلمانان و ساز و برگ در برابر دشمنان ، توده مردم اند، پس باید توجّه و عنایت تو به آنان باشد!

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری و تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» گفت: این عملیات موجب عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و شادمانی مستضعفین و آزادگان جهان و مردم مظلوم غزه شد.
 
امام جمعه سمنان با تقدیر از تلاش‌های صادقانه و جهادی رئیس جمهور و اعضای کابینه سیزدهم افزود: امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام عموم مردم را دارای اهمیت و ستون دین دانسته‌اند که باید به آنها تمایل و توجه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: استفاده از کلمه جهش از یکسو نشان می‌دهد کشور در بخش تولید عقب‌ماندگی هایی دارد و از سوی دیگر ضرورت حرکت شتابان در این بخش را متذکر می‌شود.

وی با بیان اینکه بخش دوم شعار سال، به زمینه سازی برای مشارکت مردم مربوط می‌شود گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر مشارکت آحاد مردم، نشان می‌دهد باید شیوه‌نامه ورود مردم به امر تولید تدوین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی ادامه داد: رفع مشکلات تعاونی‌ها و فعالسازی این بخش و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به تحقق شعار سال کمک کند.

امام جمعه سمنان مصرف کالای داخلی را یکی از زمینه‌های مشارکت مردم در جهش تولید دانست و گفت: نقش‌آفرینی مردم در تولید و نیز شبکه توزیع نیازمند نگاه تخصصی و کارشناسی است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با تاکید بر اتخاذ رویکرد راهبردی در پیگیری شعار سال اظهار کرد: اگر در جریان سفرهای استانی از دولت محترم و ریاست محترم جمهوری صرفا توقع رفع مسائل محلی را داشته باشیم به بی‌راهه رفته‌ایم چراکه این سفرها یک فرصت برای اتخاذ تصمیمات ملی برای حل مسائل مهم استان و موضوعاتی است که در داخل استان‌ها امکان رفع آنها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با اشاره به مشکلات استان سمنان بویژه مساله آب گفت: چالش آب مساله تمام استان سمنان است و سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار و سایر شهرستان‌ها با این مشکل مواجه هستند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه شهرستان سمنان حدود ۳۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب دارد و سد شاهچراغی دامغان نیز با کسری ۵۰ درصدی روبرو است افزود: رفع مشکلات آب استان علاوه بر راهکارهای کوتاه‌مدت و میان مدت به راهبردهای بلندمدت هم نیاز دارد و طرح انتقال آب خزر در شرایطی که سایر کشورها در حال استفاده از آن هستند، می‌تواند مشکلات استان‌های سمنان و همچنین مازندران، تهران و قم را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه با تقدیر از تلاش‌ دولت برای مهار تورم و دستاوردهای استان سمنان در این حوزه گفت: واقعیت این است که مردم عزیزمان هنوز از گرانی‌ها ناراحت و نگران هستند که هرچند بخشی از آن می‌تواند به فشارهای خارجی یا مشکلات بخش تولید مربوط باشد اما بخش مهم آن به دلیل عدم نظارت مستمر بر بازارها و قیمت کالاها است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی تصریح کرد: اینکه قیمت گوشت یا برخی کالاها یکباره چندین برابر شود منطقی نیست و کنترل آن تشدید نظارت‌های دولت را می‌طلبد.

وی با بیان اینکه نظام و دولت نباید مردم را در گرانی‌ها تنها بگذارند افزود: اگر مدیریت بازار به تدوین برنامه‌های جامع نیاز دارد هیات محترم دولت باید نسبت به این امر اقدام کند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری کمبود نیروی کار ساده در استان گفت: استان سمنان، استانی دانشگاهی است که با انبوهی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مواجه است که از کار مناسب برخوردار نیستند لذا دولت باید برنامه مشخصی برای اشتغال جوانان تحصیل‌کرده استان طراحی کند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان خواستار سرمایه‌گذاری دولت در بخش انرژی خورشیدی در استان شد و گفت: این ظرفیت نیز با توجه اینکه تعداد روزهای آفتابی در استان زیاد است باید بطور ویژه مورد توجه دولت محترم قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با بیان اینکه مشکلات حوزه بهداشت و درمان مساله‌ای استانی است، اظهار کرد: شهرهای مختلف استان با مشکلات مختلف بهداشتی و درمانی مواجه هستند، بعنوان مثال شهر دامغان با مشکلاتی در حوزه بهداشت و درمان مواجه است و یا سمنان به افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی نیاز دارد.

امام جمعه سمنان در بخشی دیگر با اشاره به تخصیص کالابرگ به گروه‌هایی از جامعه گفت: یکی از سوالاتی که مردم در این خصوص مطرح می‌کنند این است که چرا دولت شرط خرید دوبرابر را برای این کالابرگ درنظر گرفته است چراکه بسیاری از مردم توان خرید حجم دوبرابری آن را ندارند.

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های استاندار و مسئولان استان در تبیین اهمیت مشارکت در انتخابات، خدمت‌رسانی دولتمردان و کارگزاران را ادای دین به مردم و انقلاب عنوان و خاطرنشان کرد: شرمنده مردم عزیز کشور و استان هستیم چراکه این مردم شایسته بهترین خدمت‌ها و شرایط هستند و باید قدردان حضور آنها در عرصه‌های مختلف باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha