پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین زاد شهر کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ، گفت: روح ما که اصل شخصیت ما است ، با کارهای خوب، انجام عمل صالح و شکر گزاری نعمات الهی، زنده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری روز گذشته در جشن تکلیف دانش‌آموزان دبستان شاهد شهدای پروین زاد شهر کرمانشاه، با تمسک به آیه شریفه، «یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذا دَعاکُمْ لِما یُحْیِیکُمْ...»، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید: «ای اهل ایمان، چون خدا و رسول شما را به آنچه مایه حیات ابدی شماست (یعنی ایمان) دعوت کنند، اجابت کنید...».

وی افزود: همه ماها الان مخاطب کلام الهی هستیم، یعنی خطابش به ما می‌لاشد.

وی با طرح این سوال که این حیات و زنده شدن در آیه فوق یعنی چه؟، گفت: خوب ما همه از لحاظ جسمانی، می‌بینیم، حرف می‌زنیم و زنده هستیم، پس چگونه دوباره زنده بشویم، آن حیات ابدی، همان زندگی روحی ماست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه یادآور شد: روح ما که اصل شخصیت ما است باید زنده شود، با کارهای خوب، با خدمت کردن به پدر و مادر، عبادت و عمل صالح انجام دادن و شکر گزاری نعمات الهی‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری، در مواجه با پاسخ صحیح دانش آموزان به سوال وی، اظهار کرد: از فعالیت و زحمات ارزشمند و خیلی خوب معلمان مدرسه شاهد شهدای پروین زاد، تشکر می‌کنم.

امام جمعه کرمانشاه، با بیان اینکه خداوند امر نموده که به پدر و مادر و معلم احترام بگذارید و این خود به معنای عبادت خداست، خاطرنشان کرد: احسان به والدین این است که قبل از آنکه آنها به ما بگویند، چه کار بکن، ما از نگاهشان بفهمیم، با ما چه کار دارند و انجام بدهیم، این کار احسان به پدر و مادر محسوب می شود.

روح و شخصیت انسان با کارهای خوب زنده می‌شود

روح و شخصیت انسان با کارهای خوب زنده می‌شود

روح و شخصیت انسان با کارهای خوب زنده می‌شود

روح و شخصیت انسان با کارهای خوب زنده می‌شود

روح و شخصیت انسان با کارهای خوب زنده می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • جلال کرمی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۹
    0 0
    امام جمعه محترم لطف کنند از مدارس حاشیه شهر هم بازدید بفرمایند تا متوجه شوند وضعیت دانش آموزان و محرومیت ها تفاوت از زمین تا آسمان است