چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
عتبات

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: پدیده عظیم اربعین یکی از مصادیق بارز قدرت بازدارندگی بالای ما در برابر استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی طی سخنانی در دیدار رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات، ضمن تقدیر از مدیریت امر مهم زمینه‌سازی حضور عاشقان در عتبات ابراز داشت: در مقابل همت والای مردم ایران چنین کمک‌ها و مساعدت‌هایی هیچ نیست و بیشتر هم انتظار می‌رود.

وی با اشاره به این که اقیانوس کرم، شور و اشتیاق حسینی و ارادت ولایی مردم خیلی بیشتر از اینها است، افزود: به جهت پیوندی که جریان بازسازی و زیارت عتبات عالیات با امر مقدس مقاومت منطقه دارد و فرماندهی مقاومت و عتبات عالیات شخصی به‌نام سردار سلیمانی است، از این رو انرژی و عشق لازم از اینجا به پیکر مقاومت تزریق می‌شود، پس عتبات عالیات را یک زیارت ساده نمی‌دانیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین با بیان این که سابقه عتبات‌بوسی و بازسازی حرم و عتباتِ ایران دیرینه است، خاطرنشان کرد :شیعیان متمکن غنی در جاهای مختلف دنیا هستند که اگر ما هم نباشیم کار عتبات عالیات و امام حسین (ع) را انجام می‌دهند اما ما نباید این افتخار را از دست بدهیم.

امام جمعه ساری با اشاره به این که ما باید از فرصت اربعین و خیل عاشق بیشتر استفاده کنیم، گفت: به‌خصوص زواری که از سمت شرقی و شمال می‌آیند و باید ظرفیت ۵۰۰ هزار نفر را به ۵ میلیون نفر برسانیم تا در داخل ایران خاطره خوش داشته باشند.

وی ادامه داد: دنیا به سمت مدرن و آسان‌تر شدن پیش می‌رود ما هم باید این روال را در مدیریت جریان اربعین در پیش بگیریم، زیرا این یک همایشی بی‌نظیر است که در جهان برای ما بازدارندگی دارد و بازدارندگی اربعین در برابر استکبار جهانی مسئله بزرگی است و رفتن ۵ میلیون جمعیت از ایران به عراق حرف دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha