پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
رضوان

حوزه / دبیر نخستین جشنواره فیلم دینی «رضوان» گفت: امیدوارم مسیری را به واسطه این جشنواره آغاز کنیم که انتها نداشته باشد امروز جای خالی دین به شدت در دنیای مدرن احساس می‌شود. انسان دریافته است که بسیاری از تفکرات انسانی جوابگوی نیازهای او نیست بلکه این مفاهیم والای دینی است که قادر است راه سعادت دنیا و آخرت را پیش روی انسان قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست خبری اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان امروز ۱۰ اردیبهشت برگزار شد. در این جلسه؛ فرهاد قائمیان مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره فیلم دینی رضوان، جواد رفاهی مشاور راهبردی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) و زمانی مدیر اجرایی بنیاد امام رضا(ع) حضور داشتند.

در آغاز جلسه، محمدحسین لطیفی دبیر جشنواره گفت: امیدوارم مسیری را به واسطه این جشنواره آغاز کنیم که انتها نداشته باشد امروز جای خالی دین به شدت در دنیای مدرن احساس می‌شود. انسان دریافته است که بسیاری از تفکرات انسانی جوابگوی نیازهای او نیست بلکه این مفاهیم والای دینی است که قادر است راه سعادت دنیا و آخرت را پیش روی انسان قرار دهد. جشنواره رضوان تلاش دارد به این دغدغه‌ها نظر کند. بخش فیلم‌های دینی و بخش ویژه رضوی دو قسمت جشنواره را رقم می‌زند. آثار مربوطه نیز در حوزه‌های؛ داستانی، مستند و پویانمایی مورد نظر است. در کنار دو بخش اصلی سه بخش جنبی نیز قرار دارد. فیلم‌اولی‌ها، فیلمسازی با موبایل و بخش ایده تا فیلم (سراج) سه بخش جنبی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: در بخش فیلم اولی‌ها آثار کوتاه داستانی، مستند و پویانمایی مورد نظر است. در قسمت مربوط به فیلمسازی با موبایل فیلم‌های داستانی و مستند مورد داوری قرار میگیرد. بخش ایده تا فیلم هم با هدف حمایت از استعدادهای نو و جوان شکل گرفته است. جهت توسعه گفتمان جشنواره فیلم دینی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید مطرح ملی برگزار می‌شود. متقاضیان شرکت از استان‌ها می‌توانند به صورت آنلاین در این کارگاه‌ها حضور داشته باشند. «نمایش‌های ویژه» قسمتی دیگر از جشنواره را شامل می‌شود در این عرصه به واسطه این بخش تلاش می‌کنیم با هدف ترویج و توسعه فرهنگ دینی در سطح ملی و بین‌المللی آثار جشنواره را به نمایش بگذاریم. فیلم‌های راه یافته به داوری در تمامی بخش‌ها طی سه روز منتهی به اختتامیه برای علاقه‌مندان در سینماهای شهر مشهد به نمایش درخواهد آمد.

در ادامه جلسه قائمیان گفت: هنر دینی آن است که بتواند معارفی که همه ادیان و بیش از همه دین اسلام به نشر آن در بین انسان‌ها همت گماشته‌اند و جان‌های پاکی در راه این حقایق نثار شده است را نشر داده و جاودانه کند. این معارف حقایقی است که همه پیامبران الهی برای آوردن آنها به میان زندگی بشر بارهای سنگینی را تحمل کرده‌اند. استفاده از ابزار موثر فیلم در راستای توسعه معارف دینی، حمایت از هنرمند آن عرصه فیلم دینی کشور و اشاعه فرهنگ رضوی در سطح جامعه ازجمله اهداف اولین دوره جشنواره فیلم دینی رضوان است.

قائمیان در پایان اعلام کرد: اختتامیه بخش ملی جشنواره آبان امسال خواهد بود اما به دلیل اینکه آثار بخش بین‌الملل تا آن زمان آماده نخواهد شد اختتامیه این قسمت را اردیبهشت سال آینده برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha