چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
براعتی

حوزه/ حجت الاسلام امامی گفت: مرحوم براعتی اعتقاد راسخ به انقلاب داشت و به آن وفادار بود و انقلاب اسلامی از جمله وعده های صادق خدای متعال بود که محقق شد و اگر کسی به این انقلاب خیانت کند رستگار نمی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام منصور امامی شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت حجت الاسلام مرحوم براعتی که در مسجد امام حسین( ع) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: بزرگداشت چنین عالمی، بزرگداشت علم، شجاعت و تقواست و حقیقتا این شخص مجسمه حکمت بود و این حکمت را خدای متعال به واسطه همنشین بودن با خدای متعال به وی داده بود.

وی عمل به بیان خود را از شاخصه های حجت الاسلام براعتی دانست و گفت: مرحوم براعتی به آن چه می گفت باور داشت و قبل از این که به مردم بیان کند، خود بدان عامل بود و می توانیم شهادت بدهیم که مرحوم براعتی از کسانی بود که به اهل بیت اقتدا کرد تا به این فقره از زیارت امین الله که می فرماید؛ «أَشْهَدُ أَنَّکَ جَاهَدْتَ فِی اللَّهِ حَقَّ جِهَادِهِ» عمل کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: خدای متعال در سوره احزاب پیامبر را خطاب قرار داده و ایشان را از اطاعت از غیر خدا و اطاعت از کافرین نهی می کند و قطعا پیامبر اکرم این گونه بود که جز از خدا اطاعت نمی برد و امام صادق (ع) می فرمایند؛ خدای متعال پیامبر را خطاب قرار می دهد تا مؤمنین از آن درس بگیرند و مؤمن باید تمام زندگی خود را با قرآن تنظیم کند.

وی افزود: کسی که بخواهد از قرآن اطاعت کند طمع دنیا در دلش نیست و از کسی نمی ترسد و چنین فردی به وظیفه خود عمل می کند و نتیجه را به خدا می سپارد و همان کاری که امام رضوان الله علیه و علمای شیعه در زندگی خود نشان دادند.

حجت الاسلام امامی ادامه داد: در جنگ احزاب منافقین با مشرکین یهودیها و کفار همدست شده بودند تا ریشه دین را بخشکانند و نگذارند از دین اسلام اسم و رسمی بماند و همه پهلوان های خود را به میدان آوردند و از شعرا و دیگر ابزار تبلیغاتی استفاده کردند و امروز هم در جنگ احزاب هستیم، دشمن شبهات و تبلیغات سوءخود را با استفاده از رسانه ها پمپاژ می کند تا دین مردم را از بین ببرد.

وی اضافه کرد: خدای متعال در ادامه این سوره می فرماید؛ إِذْ جَاءُوکُمْ مِنْ فَوْقِکُمْ وَمِنْ أَسْفَلَ مِنْکُمْ وَإِذْ زَاغَتِ الْأَبْصَارُ وَبَلَغَتِ الْقُلُوبُ الْحَنَاجِرَ وَتَظُنُّونَ بِاللَّهِ الظُّنُونَا به یاد بیاورید وقتی که در جنگ احزاب لشکر کفار از بالا و زیر بر شما حمله‌ور شدند و آن‌گاه که چشمها حیران شد و جانها به گلو رسید و به وعده خدا گمانهای مختلف بردید مؤمنان حقیقی به وعده حق و فتح اسلام خوش گمان و دیگران بدگمان و ترسان بودند و این جا بود که مؤمنین آزمایش شدند، همه انسان ها آزمایش می شوند و در عافیت و امنیت نماز خواندن و عبادت کردن که نشانه ایمان واقعی نیست بلکه در بحران ها است که قیمت های ایمان مشخص می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر می خواهیم ایمانمان را بسنجیم باید ببینیم در شرائط بحرانی این ایمان چه اندازه به کارمان می آید؛ قرآن بیان می کند که وقتی منافقین دیدند پای مؤمن لرزید وارد میدان شده و زخم زبان زدند، و منافقین در چنین مؤقعیت هایی هجمه رسانه ای می آورند تا دل مؤمنین را خالی کنند و امروز هم در همین انقلاب اسلامی افراد منافق کم نیستند که در بحران ها و سختی ها علیه دین وانقلاب شایعه پراکنی می کنند.

وی گفت: در چنین بحران هایی پیامبر و مؤمنین واقعی نه تنها نلرزیدند بلکه گفتند، این وعده ای است که خدای متعال به ما داده است و از نسل چنین پیامبری امام حسین (ع) تربیت شد که همه هستی خود را در راه اسلام داد و امام سجادی تربیت شد که وقتی مورد تهدید جانی قرار گرفت فرمود؛ «أَبِالْقَتْلِ تُهَدِّدُنی یَابْنَ زِیاد، أَما عَلِمْتَ أَنَّ الْقَتْلَ لَنا عادَةٌ وَ کَرامَتَنَا الشَّهادَةُ»؛ ای پسر زیاد! آیا ما را با قتل تهدید می کنی؟ مگر نمی دانی که کشته شدن در راه خدا، عادت دیرین ما و شهادت، مایه کرامت و افتخار ماست.

حجت الاسلام امامی عنوان کرد: در جنگ احزاب منافقین وقتی مؤقعیت را مناسب دیدند گفتند، پیامبر و خدا مردم را فریب داده اند و اما پیامبر و مؤمنین واقعی وقتی چنین صحنه هایی را دیدند گفتند؛ هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ این همان جنگی است که خدا و رسول از پیش ما را وعده دادند و خدا و رسول راست گفتند، وعده خدا راست بود که موسی را از دست فرعون نجات داد، ابراهیم (ع) را از تش نمرود نجات داد.

وی افزود: مرحوم براعتی فردی بود که در سختی ها ایمانش بیشتر می شد و چنین علمایی برای جامعه ما نعمت هستند و باید قدردان آن ها باشیم که نفس اهل بیت در آن ها دمیده شده و زندگی شان رنگ و بوی اهل بیت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: مرحوم براعتی اعتقاد راسخ به انقلاب داشت و به آن وفادار بود و انقلاب اسلامی از جمله وعده های صادق خدای متعال بود که محقق شد و اگر کسی به این انقلاب خیانت کند رستگار نمی شود و امام امت که با آن عظمت دنیا را در حیرت گذاشت مهم ترین ویژگی اش اعتقاد راسخ به وعده الهی بود که فرمود؛ اگر تنها بمانم دست از این حرکت نمی کشم و چنین انسان هایی در مکتب امام حسین (ع) تربیت شده اند.

وی افزود: در وجود مرحوم براعتی طمع و ترس معنایی نداشت و مؤمن واقعی که در محضر قرآن بنشیند این گونه می شود و کسی طمع دنیا در دل او باشد و بترسد نمی تواند مؤمن باشد.

در پایان این مراسم از بانویی که آثار مرحوم براعتی را گردآوری کرده بود تجلیل شد.

کسی که در محضر قرآن باشد طمع دنیا و ترس در دل او وجود نخواهد داشت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha