پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1153704
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۱
آیت الله ناصری یزدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: هویت شناسی در واقع شناخت خداوند، تدین و خداشناسی است ولی به بچه های ما هویت جعلی می دهند و آنها به جای مفاخر اسلامی، متأسفانه مفاخر غربی را می شناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، آیت الله محمد رضا ناصری، در سفر به شهرستان مهریز در نشست اساتید حوزه علمیه خواهران استان یزد با گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری(ره) و بزرگداشت مقام معلم و استاد، تأکید کرد: معلم و استاد به تربیت فکر نسل امروز همت گمارند، ۱۰۰ سال پیش انگلیسی ها تفکر را از ما گرفتند و دنباله بی چون و چرای غرب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد، افزود: ما را از خدا جدا کردند. به جای مکتب خانه ها که هویت دینی و الهی و عرق ملی را تقویت می کرد، مدرسه ساختند و علوم نامفهوم غربی را به فرزند ما آموختند.

آیت الله ناصری هویت شناسی را برای نسل امروز دارای اهمیت خواند و ادامه داد: هویت شناسی در واقع شناخت خداوند، تدین و خداشناسی است ولی به بچه های ما هویت جعلی می دهند و آنها به جای مفاخر اسلامی، متأسفانه مفاخر غربی را می شناسند.

وی، با اشاره به معضلات متعدد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی تأکید کرد:‌ ما جامعه متفکری نیستیم. فرزند ما بعد از دیپلم هیچ چیز از علمش به خاطر ندارد؛ زیرا این تحصیل همراه با فکر نبوده است،خواندن بر دانستن اولویت داشته است و فرزند ما چهارسال هم دانشگاه تحصیل می کند؛ اما باز هم بیکار است؛ چون تحصیل در دانشگاه همراه با تفکر نبوده است.

امام جمعه یزد، با اشاره به عدم تربیت صحیح و سازنده فارغ التحصیلان در مدارس و دانشگاه ها تصریح کرد: برخی از مدیرانی که در دانشگاه تحصیل کرده و تحت تعلیم علوم غربی قرار گرفته اند نیز مدیر متفکری نیستند. این مدیران گره گشا نیستند. برخی از سیاسیون ما نیز دشمن شناس خوبی نیستند. چون محتوای درسی در ایران، انسان متفکر نمی سازدبلکه انسان دنباله رو می سازدـ

آیت الله  ناصری کوچه بیوک، معلمی را صاحب اندیشه بودن و حرکت در مسیر کمال دانست و آموزش فلسفه آفرینش به نسل بعد را خواستار شد و گفت: به نسل های بعدی باید از هدف زندگی‌، هدف از خلقت بشر گفت و اینکه ما چه وظیفه ای در قبال این آفرینش داریم و بعد به کجا منتقل می شویم و باید به کجا برسیم.

وی، افزود: هدف از زندگی، حرکت به سوی کمال است و «کل الکمال»، خداست. حضرت امام (رضوان الله تعالی علیه)، یکی از دلایل توحید را یکتا بودن خدا می دانست و خداوند یکتا یکی از دلایل آفرینش و هدف از زندگی را بندگی مخلوقاتش می دانست.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha