پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1153705
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۵
بانوان طلبه

حوزه/ معاونت آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم به معرفی‌ مدارس سطح دو حوزه علمیه خواهران قم پرداخت.

طاهره حیاتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، عنوان کرد: سایت پذیرش حوزه علمیه خواهران قم برای پذیرش طلاب در سطح دو ( از پایه نهم و پایه دوازدهم) فعال است.

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران قم شامل دو منطقه قم و کاشان یعنی شهرهای جعفریه، قم، کاشان، آران و بیدگل است که در مجموع ۱۵ مدرسه دارد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، در معرفی مدارس حوزه علمیه قم گفت: در شهر جعفریه، مدرسه حضرت معصومه (س) قرار دارد که ورودی آن از پایه دوازدهم است و طلاب در مقطع سطح دو که معادل کارشناسی است پذیرش می شوند.

وی اضافه کرد: طلاب در مقطع سطح دو، درس های حوزوی را به صورت عمومی فرا می‌گیرند و بعد از اتمام سطح دو که ۵ سال است هم در محیط های دانشگاهی و هم در مقاطع تخصصی و عالی حوزوی می‌توانند ادامه تحصیل بدهند.

حیاتی با اشاره به اینکه در شهر قم نیز در مناطق مختلف مدارس حوزه علمیه خواهران وجود دارد، تصریح کرد: در پردیسان یکی از بزرگ ترین مدارس حوزه علمیه خواهران را داریم که از مقطع دوازدهم (متوسطه دوم) برای سطح دو طلبه می‌پذیرد و در حال حاضر با ۶۰۰ طلبه فعالیت می‌کند و فارغ التحصیلان زیادی نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه موسسه آموزش عالی حوزوی خواهران معصومیه در بلوار امین نیز از پایه دوازدهم پذیرش دارد، گفت: مدرسه علمیه کریمه اهل بیت(علیها السلام)‌ در منطقه نیروگاه در بلوار یادگار امام (ره) طلبه پذیرش می کند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، با اشاره به اینکه مدرسه حضرت آمنه (س) در منطقه کلهر در بلوار آیت الله حکیم نیز آماده پذیرش طلاب در سطح دو است، اضافه کرد: مدرسه فاطمه الزهرا(س) در منطقه شهید بهشتی از هر دو مقطع نهم (متوسطه اول) و دوازدهم (متوسطه دوم) طلبه می گیرد و تنها مدرسه‌ای است که از هر دو مقطع پذیرش دارد.

وی با بیان اینکه دو مدرسه اختصاصی برای پذیرش از پایه نهم داریم، تصریح کرد: مدرسه علمیه صالحات در صفا شهر و مدرسه علمیه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در بلوار شهید اخلاقی دو مدرسه‌ای هستند که فقط از پایه نهم پذیرش دارند البته مدرسه علمیه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) از سال آینده به پردیسان منتقل می‌شود.

حیاتی در رابطه با مدارس منطقه کاشان اظهار کرد: مدرسه علمیه کوثر (سلام الله علیها) و مدرسه علمیه فاطمیه در شهر کاشان قرار دارند و از مقطع متوسطه دوم طلبه پذیرش می‌کند.

وی ادامه داد: مدرسه علمیه حضرت زینب (سلام الله علیها) در شهر آران و مدرسه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) در شهر بیدگل از مقطع متوسطه دوم یعنی پایه دوازدهم پذیرش طلبه دارند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان قم، یادآور شد: مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) در کاشان تنها مدرسه در منطقه کاشان است که از پایه متوسطه اول یعنی پایه نهم طلبه پذیرش می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha