پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
شهید مطهری

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه قم گفت: تعهد و مسئولیت شناسی استاد شهید مرتضی مطهری، الگویی فراروی همه اساتید و معلمان کشور است.

حجت الاسلام‌والمسلمین دکتر عزیزالله فهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که اندیشه و تفکر استاد مطهری در عرصه های مختلف برای جامعه ما مهم و راهگشاست، ابراز داشت: از جمله عواملی که موجب شد اندیشه و تفکر و آثار ارزشمند این استاد عزیز همچنان زنده و جاری و الهام بخش باقی بماند، اخلاص این مرد بزرگ بود و این که کارهایش برای رضای خدا و در مسیر دین او بود.

وی افزود: باید توجه داشت که همین اخلاص و البته دغدغه مندی و مجاهدت علمی استاد مطهری موجب شد در طول ۴۵ سال اخیر، همچنان کتب و آثار ایشان مورد توجه جدی محافل علمی و حتی عموم مردم باشد.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شهید مطهری، معلم و اندیشمندی بود که چه در حوزه و چه در دانشگاه بر اساس تکلیف دینی و انقلابی خود عمل می کرد و در عین تکلیف گرایی به شدت انسان مسئولیت شناسی بود و در هر برهه ای از زندگی خود می دانست که چه رسالت و مسئولیتی برعهده دارد و می بایست بدان عمل کند.

وی همچنین گفت: این تعهد و مسئولیت شناسی الگویی برای همه اساتید و معلمان است تا بر همین اساس در گفتار و رفتار و کنش خود عمل نموده و در مسیر تربیت و هدایت انسان ها گام بردارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha