چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تبریز

حوزه/ حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه شهید مطهری الگوی تمام عیار برای جامعه است، گفت: سخنان و نوشته‌های این شهید بزرگوار متناسب با زمان و نیاز مخاطب است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهرستان سلطانیه در مراسم همایش حکمت مطهر که در سپاه ناحیه سلطانیه برگزار شد با تبریک روز معلم و تبریک هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: طبق فرموده امام جعفر صادق (ع) علما در مسائل علمی جانشین انبیاء هستند که از مصادیق این روایت شهید مرتضی مطهری یکی از این مصادیق محسوب می‌شوند.

وی افزود: شهید مطهری نمونه یک شخصیت روحانی متناسب با زمان است و سخنان، نوشته‌هایشان به اقتضای زمان و متناسب با نیاز مخاطب است و در واقع معلم بزرگ برای تمام زمان‌ها هستند.

حجت الاسلام حسینی نسب با بیان اینکه خط فکری شهید مطهری یعنی اسلام ناب محمدی، بدون التقاط و بدون گرایش به جریان‌های التقاطی و انحرافی بود افزود: شهید مطهری یک مکتب هستند و راه این شهید؛ راه درست دینداری است و نسل جدید با مطالعه آثار شهید می‌توانند راه درست را پیدا کنند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری یک الگوی مناسب برای نسل آینده است، گفت: شهید مطهری بصیرت و شناخت عمیقی نسبت به مسائل داشت و شهید جهاد تبیین هستند یک اسلام شناس کامل بودند که با شبهات، انحرافات مبارزه می‌کرد و همین مبارزات باعث شهادت ایشان شد.

امام جمعه شهرستان سلطانیه تصریح کرد: نقش و جایگاه شهید مطهری در تبیین اندیشه‌ها و فرهنگ دینی باید بیش از پیش برای جامعه و نسل جوان بیان شود تا بتوانند در برابر فتنه‌ها و شبهات ایستادگی و مقابله کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha