چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
کد خبر: 1154020
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۸
نشست پژوهشی

حوزه/به مناسبت سالروز شهادت اندیشمند بزرگ" استاد مرتضی مطهری" نشست پژوهشی در مدرسه علمیه فاطمة المعصومه (س) دلیجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت سالروز شهادت اندیشمند بزرگ" استاد مرتضی مطهری" نشست پژوهشی امروز چهارشنبه ١٢ فروردین ١۴٠٣ در مدرسه علمیه فاطمه المعصومه(س) دلیجان با حضور حجت الاسلام قیصری برگزار گردید.

حجت الاسلام قیصری در ابتدا به آفات و آسیب های پژوهش پرداخت و گفت: نبود علم و اندوخته کافی برای پژوهش ،شیوه های غلط مطالعه و نداشتن مطالعه روشمند ،انباشتی از تحقیقات ناقص و ناتمام توسط اساتید و عجله برای رسیدن به نتیجه در امرپژوهش ،انتقاد ناپذیری و تنبلی،برخی از آسیب ها و آفات پژوهش است .

وی افزود: در دسترس نبودن نسخ خطی برای پژوهش ،عدم چاپ پژوهش ها و بت سازی از یک نظریه ای علمی یا فرد شاخص علمی از جمله چالش هایی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.
این استاد حوزه تصریح کرد : در یک تقسیم بندی موضوعات پژوهشی را به دو نوع نیازی و ذوقی-علاقه ای تقسیم می شود که با دقت در عناوین کتب شهید مطهری ،مشخص می شود که ایشان موضوعات نیازی را ضروری تر دانسته و موضوعات اکثر کتب ایشان مشتمل بر نیاز های آن روز جامعه بوده است.

حجت الاسلام قیصری اشاره کرد: کتابی مانند "تماشاگه راز" نشان از وجود اقسام موضوعات ذوقی و علاقه ای در آثار شهید مطهری دارد که این کتاب نظری است بر دیوان حافظ بصورت گزینشی.

در پایان خانم جمالی مدیر مدرسه علمیه فاطمه المعصومه(س) دلیجان با اهدا هدیه از اساتید این مدرسه قدردانی کرد.

بررسی چالش های موجود در مسیر پژوهش در دلیجان

بررسی چالش های موجود در مسیر پژوهش در دلیجان

بررسی چالش های موجود در مسیر پژوهش در دلیجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha