دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
از ظرفیت‌های هیئت های مذهبی و مداحان در گفتمان سازی دینی و رفع آسیب ها و معضلات اجتماعی استفاده شود

حوزه/نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی و نقش هیئات و مداحان در گفتمان سازی دینی، گفت: باید جایگاه این تشکل‌های دینی و مذهبی حفظ و تقویت و از ظرفیت آنها در گفتمان سازی دینی و رفع آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، نشست آسیب شناسی عزاداری ویژه مداحان، عصر چهارشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، مداحان و مسئولان هیئت‌های فرهنگی مذهبی، در اداره کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی با تقدیر و تشکر از زحمات مداحان و ذاکرین اهل بیت و هیئات مذهبی گفت: فعالیت‌های مداحان و هیئات مذهبی بسیار ارزشمند است، چرا که باعث هدایت مردم و توجه دل‌ها ربه اهل بیت (ع) می‌شود.

وی با اشاره به اثرگذاری مداحان در جامعه، گفت: هیئات مذهبی و اجتماعات دینی تبلوری از قدرت اسلام و کانون توجه به انقلاب است و به برکت همین میدان داری و نفوذ هیئات مذهبی انقلاب به پیروزی رسید.

حسینی با اشاره به ناهنجاری‌های اجتماعی و نقش هیئات و مداحان در گفتمان سازی دینی، گفت: باید جایگاه این تشکل‌های دینی و مذهبی حفظ و تقویت و از ظرفیت آنها در گفتمان سازی دینی و رفع آسیب‌های اجتماعی استفاده شود.

امام جمعه یاسوج، رشد منفی جمعیت را یکی از چالش‌های پیش رو و نگران کننده برای کشور ذکر کرد و افزود: لازم است اقشار و تشکل‌های تأثیرگذار فرهنگی از جمله هیئات مذهبی و مداحان از ظرفیت خود برای تشویق و ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری استفاده کنند.

وی در پایان با توصیه به مداحان در استفاده از منابع معتبر و پرهیز از هر گونه الفاظ و مطالبی که باعث وهن مذهب و سوءاستفاده دشمنان می‌شود، خواستار دقت مداحان و استفاده از محضر عالمان دینی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha