دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عکس

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: شاعر موفق کسی است که بتواند فضائل اهل بیت (ع) را به زبان شعر بیان کند، این نوع کارها اثرپذیری شعر را در پاسخ به شبهات دو چندان می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محدثی در نشست ادبی پاسخ به شبهات دینی که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، گفت: ابتدا باید شبهه را شناخت و در مرحله بعد اقدام به پاسخ گویی کرد.

این شاعر حوزوی افزود: شاعر در پاسخ گویی مجهز باشد و بتواند از ابزار شعر بهترین استفاده را کند، هدف را خوب بشناسد، به موقع پاسخ بدهد تا بتواند اثرپذیر باشد.

وی بیان داشت: شاعر موفق کسی است که بتواند فضائل اهل بیت (ع) را به زبان شعر بیان کند، این نوع کارها اثرپذیری شعر را در پاسخ به شبهات دو چندان می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محدثی گفت: شعر باید جذابیت خاص، ساده، روان و همراه با فضائل اهل بیت (ع) باشد. جذابیت شعر موجب می‌شود جوانان جذب شعر شوند.

این استاد و ادیب حوزوی بیان داشت: در مورد اخلاق، نماز، روزه و حجاب شعر، زیاد گفته می‌شود، ولی اگر بخواهیم با نسل امروز مواجه شویم و آنها را دعوت به دین، نماز، حجاب و روزه کنیم، باید طوری شعر بگوییم که جوان شیفته شود.

وی بیان داشت: اشعار باید ساده، روان، همراه با صنایع ادبی، استفاده از مفهوم در اشعار، نزدیک به فضای تخاطب جوانان، استفاده از آیات و روایات در اشعار به زبان روان تر باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha