سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در کردستان با بیان اینکه لباس پلیس، لباسی مقدس و مایه فخر و احساس امنیت و آرامش مردم است، گفت: نیروی انتظامی و دستگاه‌هایی ضابط که نگاه به آنان کمک و استمداد است، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی امروز در مراسم تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا، پیشکسوتان و بازنشستگان انتظامی کردستان، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک دهه مبارک فجر، اظهار داشت: شهادت پلیس جوانمرد استان فارس را به همه همکاران انتظامی کشور و کردستان تسلیت می‌گویم.

وی «عدالت، بخشش در هنگام قدرت، مواسات و توجه به فقرا» را از جمله شاخصه‌های جوانمردی و مروت خواند و افزود: انسان جوانمرد یک انسان شایسته و مورد مقبولیت عام و خاص بوده که انسانیتش مورد توجه و مردم سلوکش را می‌پذیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به بازگویی روایتی از حضرت علی (ع) پرداخت و گفت: امیرالمومنین علی (ع) فرموده «مردانگی: عدالت در فرمانروایی و گذشت با قدرت و یاری کردن در تنگدستی است»، بنابراین می‌طلبد زمانی که انسان مسئولیتی بر عهده می‌گیرد با جوانمردی برخورد، عدالت را رعایت و ظلمی در کار نباشد چراکه این رویکرد خلاف دین اسلام است.

وی با تاکید بر اینکه جوانمردی پلیس جوانمرد و ابعاد شهادت شهید رنجبر مأمور انتظامی فارس برای جامعه تبیین شود تصریح کرد: دستورات دین جهانی و همانند یک دستورالعمل اخلاقی بوده و باید در کشور ایران اسلامی اجرا و عدالت در نگاه، رفتار و گفتار رعایت شود کما اینکه در جمهوری اسلامی، پلیس رویکردش اینگونه بوده و انتقام‌جویی نمی‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی با بیان اینکه لباس پلیس، لباسی مقدس و مایه فخر و احساس امنیت و آرامش مردم است، تأکید کرد: نیروی انتظامی و دستگاه‌هایی ضابط که نگاه به آنان کمک و استمداد است، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با اشاره به فرموده دیگر حضرت علی (ع) عنوان کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) فرموده «آغاز مردانگی, گشاده‌رویی بوده و فرجام آن محبت کردن به مردم است»، لذا انسان باید در برابر مردم احساس مسئولیت و با خوش اخلاقی با همه مردم، خانواده و همکاران برخورد کرده و جوانمردی را رعایت کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با ابراز تأسف از اینکه گاهی اوقات، احترام برخی افراد به خاطر جایگاه و مقام بوده، در حالی که باید به‌خاطر شخصیت فرد باشد، یادآور شد: امیدوارم همواره روحیه جوانمردی در جامعه ترویج و تلاشگران نیروی انتظامی محفوظ و همه ما در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمتگزار مردم و جانفشانی کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha