سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان قم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با اشاره به لزوم داشتن منطق صحیح برای نیروهای تأمین کننده امنیت امت اسلامی، افزود: در کتاب شریف صحیفه، داشتن سعه صدر و قضاوت صحیح و همچنین نگاه به افق‌های بالاتر از حیات مادی از ویژگی‌های مورد توصیه حضرت امام سجاد علیه السلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در بازدید از فرماندهی انتظامی استان قم و در نشست با مسئولین ستادی این نهاد ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و تسلیت شهادت شهیدان پرسنل نیروی انتظامی، گفت: در دعای ۲۷ صحیفه سجادیه ادعیه‌ای در حق تأمین کنندگان امنیت و مرزداران آمده است؛ شاخص‌های نیروی مسلح امت اسلامی و حافظین مرزهای این امت از این کتاب شریف قابل احصا می‌باشد.

وی افزود: بصیرت و تشخیص جامع یکی از شاخص‌های مهم نیروی تأمین کننده امنیت مسلمین می‌باشد که در صحیفه سجادیه آمده است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حضرت امام سجاد علیه السلام در ادامه می‌فرمایند: مَتِّعه بالنشاط؛ نیروی تأمین کننده امنیت باید سرزنده و با انگیزه باشد.

وی وجود الفت و دوستی بین نیروهای امنیتی را یکی دیگر از لوازم این گروه دانست و گفت: تهی بودن از ترس و وحشت یکی دیگر از شاخص‌های مطرح شده از لسان مبارک حضرت سیدالساجدین برای این گروه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تصریح کرد: داشتن اخلاص، دوری از ریا و مرد میدان عمل بودن یکی دیگر از این ویژگی هاست که در صحیفه آمده است.

وی با اشاره به لزوم داشتن منطق صحیح برای نیروهای تأمین کننده امنیت امت اسلامی، افزود: در کتاب شریف صحیفه، داشتن سعه صدر و قضاوت صحیح و همچنین نگاه به افق‌های بالاتر از حیات مادی نیز از دیگر ویژگی‌های مورد توصیه حضرت امام سجاد علیه السلام است.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: روحیه صبر و شکیبایی در مواجهه و مقابله با مصائب و مشکلات مختلف یکی دیگر از ویژگی‌هایی است که بنا به معارف صحیفه سجادیه باید در وجود نیروهایی که برای تضمین آرامش و امنیت جامعه مأمور هستند رشد یابد.

وی گفت: امیرالمؤمنین علیه السلام در شأن مالک اشتر که فرمانده ای رشید در سپاه اسلام بود، فرموده اند: کان لی کما کنتُ لرسول الله؛ این بیانگر جایگاه والای این نیروی فانی در ولایت علی است.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های مهم مالک اشتر که امیرالمؤمنین علیه السلام پس از شهادت او در وصفش فرمودند و در نامه ۳۴ نهج البلاغه آمده این است که: وی مرد خیرخواه ما و بر دشمنان ما شمشیر برنده‌ای بود؛ او مسئولیت‌های خود را انجام داد و من به عنوان ولی خدا از او راضی هستم.

امام جمعه قم، با تأکید بر نگاه علمی فرماندهی نیروی انتظامی استان قم عنوان داشت: این استان دارای خوبی‌هایی است و با توجه به جمعیت بالا و حضور افراد مختلف از کشورهای گوناگون در آن با چالش‌هایی نیز مواجه می‌باشد؛ اندیشه اسلامی از قم به سراسر دنیا انتشار می‌یابد و به همین دلیل این استان از جایگاه استراتژیکی برخوردار است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: می‌بایست به سمت تکنولوژی‌های روز پیش برویم و از تکنولوژی هوش مصنوعی در تأمین امنیت کشور استفاده شود.

وی ادامه داد: سرمایه اجتماعی نیروی انتظامی سرمایه والایی است؛ مردم نیروی انتظامی را تأمین کننده امنیت و آرامش خود می‌دانند و این امر همیشه باید مورد توجه مسئولین این نهاد قرار بگیرد.

آیت الله اعرافی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه را یکی از لوازم فعالیت‌های نیروی انتظامی برشمرد و خاطرنشان کرد: بخشی از تخلفات و جرایم به ناآگاهی و جهل برخی افراد متخلف بر می‌گردد و این امر با اطلاع رسانی عمومی و تخصص و از طریق ابزارهایی همچون فضای مجازی تا حد زیادی قابل ترمیم است.

وی گفت: تأکید بر تحقیق و مطالعات اجتماعی در همه دستگاه‌ها بویژه در نیروی انتظامی و قوه قضائیه باید سرلوحه کارها قرار گیرد تا در درست انتخاب شدن مسیر به نتایج خوبی منتهی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه بیان داشت: می‌بایست دقت‌های لازم در گزینش پرسنل و استخدام انجام گیرد تا منابع انسانی خوبی در اختیار نهاد تأمین کننده امنیت جامعه اسلامی قرار گیرد.

وی ضمن بیان اهمیت بررسی نقاط ضعف در داخل سازمان‌ها افزود: این مسئله باید مورد توجه ارگان‌ها مختلف بویژه نیروی انتظامی باشد.

آیت الله اعرافی اظهار کرد: تعامل میاندستگاهی یکی از محورهای مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ این تعامل می‌تواند در بسیاری از امور گره گشا باشد.

وی گفت: نظام مشاوره‌ای در ناجا حرکت بسیار خوبی است، اما همیشه نیاز به ارتقای آگاهی‌های تربیتی، اجتماعی و دقایق پرورشی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر مفید بودن ارائه گزارشات و آمارهای مختلف موجود در ستاد نیروی انتظامی استان قم به سایر نهادها و شخصیت‌های حاضر در این استان عنوان داشت: این کار می‌تواند به تصمیم گیری های دقیق‌تر سایر نهادهای استان یاری بخش باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha