سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جهاد تبیین

حوزه/ استاد مدرسه علمیه کوثر علی‌آبادکتول گفت: امروز جهاد تبیین، خط مقدم جبهه جنگ با دشمن است و ما مبلغان دین اسلام باید همانند چراغ و نوری فروزان اطراف خود را روشن کرده و دستاوردهای انقلاب را بازگو کنیم و به شبهات مطروحه درباره توانمندی‌ها و اقتدار نظام اسلامی پاسخ دقیق دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، به مناسبت گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر، نشست پژوهشی فرهنگی با محوریت «ضرورت بهره‌مندی از فضای مجازی در تبیین وقایع و دستاوردهای انقلاب اسلامی» با حضور اساتید و طلاب مدرسه علمیه سعدیه خواهران رامیان به صورت مجازی برگزار شد.

در این نشست، خانم نسیبه ترقی بیان کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است که اهداف، دستاوردها و موفقیت‌های انقلاب اسلامی ایران برای جامعه به ویژه نسل جوان تبیین شود، زیرا جوانان بیشتر وقت خود را در فضای مجازی سپری کرده و تحت تأثیر هجمه‌های اطلاعاتی که به آنان تزریق می‌شود، قرار می‌گیرند.

وی با بیان این‌که امروز در عصر رایانه و دیجیتال زندگی می‌کنیم و اطلاعات انبوهی از کانال‌های متعدد منتشر شده و داده‌های مختلف در اذهان عمومی مردم و افکار جوانان القا می‌شود، افزود: گسترش و تولید اطلاعات صحیح و متناقض، افزایش ابزارهای انتشارات مانند وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی، نشان دهنده ضرورت تبیین در فضای مجازی است.

خانم ترقی ادامه داد: دشمن از این ابزارها برای القا مفاهیم و تفکرات خود بهره گرفته و به دنبال ابهام‌آفرینی، شبهه‌افکنی و غبارآلود کردن فضا به ویژه در مباحث اعتقادی، فرهنگی و سیاسی است، بنابراین، باید میزان اهمیت فضای مجازی و نقش‌آفرینی آن بر روی افکار عمومی مورد توجه قرار گیرد.

وی، به بحث پیرامون بصیرت افزایی، شناخت دقیق حقایق و اهمیت جهاد تبیین در فضای مجازی پرداخت و تأکید کرد: تهاجم دشمن، تهاجم استدلالی و منطقی نیست؛ بلکه با استفاده از روش‌های تخریبی روان‌شناسانه تفکرات انقلابی، اسلامی و دینی را مورد هجمه قرار می‌دهد، لذا طلاب، دانشجویان و فرهیختگان در عرصه جهاد تبیین وارد شوند و با مطالعه کتاب‌های پژوهشی جایگاه، اقتدار و دستاوردهای نظام اسلامی را در قالب عکس‌نوشته، کلیپ، موشن‌گرافی و در شکل‌های مختلف در فضای مجازی منعکس کنند.

استاد حوزه خواهران، مبهم نگه داشتن افکار عمومی و اذهان جوانان را از اهداف دشمنان برشمرد و خاطرنشان کرد: امروز جهاد تبیین، خط مقدم جبهه جنگ با دشمن است و ما مبلغان دین اسلام باید همانند چراغ و نوری فروزان اطراف خود را روشن کرده و دستاوردهای انقلاب را بازگو کنیم و به شبهات مطروحه درباره توانمندی‌ها و اقتدار نظام اسلامی پاسخ دقیق دهیم.

ترقی، با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) «بایستی حقایق را با منطق قوی، سخن متین و عقلانیت کامل، همراه با زینت عاطفه و عواطف انسانی، و به‌کارگیری اخلاق منتشر کرد»، تصریح کرد: جهاد تبیین، تلاشی فداکارانه برای گسترش ارزش‌ها، انتشار افکار صحیح، بیان حقایق و پاسخ‌گویی به شبهات است که پرچمدار اصلی آن باید طلاب و دانشجویان باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha