شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیروزی دین، اسلام، تشیع، مرجعیت، علمای دین و ملت‌های مستضعف است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف با تأکید بر اینکه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پیروزی دین، اسلام، تشیع، مرجعیت، علمای دین و ملت‌های مستضعف است، گفت: امیدواریم که این حکومت زمینه ساز ظهور حضرت صاحب الزمان (عج) باشد.

وی با اشاره به اینکه پروژه "ابراهام" طرحی است که ترامپ برای حمایت از عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل آورده است، افزود: برنامه‌های این پروژه در امارات در حال اجراست و این یعنی خروج از دین و اسلام است.

هشدار نسبت به بازگشت عناصر داعش

امام جمعه نجف اشرف نسبت به بازگشت عناصر داعش هشدار داد و به بیانیه علمای فلوجه در خصوص بازگشت شیوخ فتنه به تعدادی از مساجد اشاره کرد که خواستار دخالت دولت شده بودند.

وی از اوقاف خواست جلوی بازگشت نامبارک این عناصر را بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر سخنان خود دولت و نهادهای سیاسی را به کنترل حوادث اسف بار میسان دعوت کرد و گفت: اختلافات از طریق سلاح قابل حل نیست، بلکه باید از طریق تفاهم باشد.

سازمان ملل، نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را منبعی برای قانونگذاری معرفی کرده است

وی در خطبه دینی به سالرود ولادت حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) اشاره کرد: سازمان ملل متحد بعد از مطالعه عهدنامه مالک اشتر، گزارشی در ۱۶۰ صفحه نوشت و نامه حضرت امیرالمومنین (ع) به مالک اشتر را منبعی برای تعیین قوانین بین المللی دانست.

خطیب جمعه نجف ادامه داد: در گزارش سازمان ملل، امام علی (ع) را شخصیتی ممتاز و نمونه والای گسترش عدالت، احترام به نظر دیگران، حقوق بشر، توسعه معرفت و علوم و تأسیس حکومت بر پایه کثرت گرایی معرفی می‌کند.

وی تمامی سیاستمداران، علما، ملت و تمامی اقشار را به الگو گیری از این عهدنامه و استفاده از آن به عنوان برنامه کاری دعوت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در بخش دیگر خطبه دینی به جایگاه ترس و امید اشاره کرد و با بیان اینکه غرب در تربیت انسان و جامعه تنها بر امید و اعتماد به نفس تکیه دارد، گفت: اسلام به ترس و امید در کنار هم، توکل به خداوند متعال، اقدام و اعتماد در کنار ترس از نیرنگ شیطان و دوستان بد و از نفس اماره اعتقاد دارد.

وی اسلام را بزرگترین حامی شخصیت انسان معرفی کرد و بیان داشت: رشد بشری در جامعه غرب از این مفاهیم بی بهره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha