دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ذاکری امام جمعه جاسک

حوزه / حجت‌الاسلام ذاکری با ذکر این نکته که جوانان امام جواد (ع) را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند، گفت: امام جواد (ع) به عنوان معدن وفا شناخته می‌شدند و همواره در وفای به عهد جزو والاترین انسان‌ها است.

حجت‌الاسلام عباس ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: اگر به روایات ائمه و معصومین نگاه کنیم، مشاهده می‌شود که ولادت امام جواد (ع)، مولود با برکتی عنوان شده است.

وی، با بیان اینکه خداوند وجود تمام اهل بیت (ع) را با برکت عجین کرده است، عنوان کرد: بررسی آیات قرآنی نشان می‌دهد که تعابیر بسیار والایی برای برکت عنوان شده است. در مورد خلقت انسان، حضرت عیسی، کعبه و … عناوین برکت استفاده شده است.

امام جمعه جاسک ابراز کرد: برکت، مسأله‌ای بسیار مهم است که وجود نازنین امام جواد (ع) به عنوان مولود با برکت در لسان اهل بیت (ع) نام‌گذاری شده است که این امر نشان دهنده جایگاه والای آن امام بزرگوار است.

حجت‌الاسلام ذاکری، با ذکر این نکته که مهم‌ترین عامل اعطای برکت، تقوا است، خاطرنشان کرد: اگر کسی دارای تقوای الهی باشد، خداوند متعال برکت را برای اول نازل می‌کند.

وی، با بیان اینکه برکت‌های متفاوتی در روایات عنوان شده است، بیان کرد: شخصی که به دنبال عدالت باشد، خداوند متعال به او برکت عنایت می‌کند و شخصی که به دنبال لقمه حلال باشد، نیز خداوند متعال به او برکت اعطا می‌کند. لذا می‌توان گفت که برکت الهی ناشی از تقوای الهی است.

امام جمعه جاسک، با اشاره به این نکته که اگر جوان مسلمان می‌خواهد راه سعادت را طی کند نیازمند الگوپذیری از ائمه (ع) است، تصریح کرد: زمان ولادت‌ها و شهادت‌ها فرصت مناسبی برای تأمل در زندگی اهل بیت (ع) است و با توجه به اینکه اهل بیت عصمت و طهارت انسان‌های کاملی محسوب می‌شوند، به عنوان بهترین الگو برای سعادت دنیوی و اخروی نیز شناخته می‌شوند.

حجت‌الاسلام ذاکری با ذکر این نکته که جوانان، امام جواد (ع) را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند، گفت: امام جواد (ع) به عنوان معدن وفا شناخته می‌شدند و همواره در وفای به عهد جز والاترین انسان‌ها است.

امام جمعه جاسک، با اشاره به سخاوت‌مندی امام جواد (ع)، گفت: امام جواد (ع) از اخلاق حسنه بهره می‌بردند و همواره در برخورد با دوست و دشمن گشاده رو بودند که جوانان ما می‌توان با الگو پذیری از این صفات برای تحقق تمدن نوین اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری (حفظه الله‌) گام بردارند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha