دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
طالب پور

حوزه/حجت الاسلام طالب پور تأکید بر اینکه عمیق‌تر شدن دشمنی جبهه استکبار نشان از موفق بودن انقلاب اسلامی در جهان است گفت: هیچ‌کسی به‌قطار ایستاده سنگ‌اندازی نمی‌کند و افزایش توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان اسلام و انقلاب، نشان از موفق بودن انقلاب در عرصه جهانی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت‌الاسلام محسن طالب پور، ظهر امروز در جلسه بصیرتی طلاب مدرسه اقدمیه شهرضا، پیرامون نقاط ضعف و قوت انقلاب اسلامی اظهار کرد: ما به‌طور مطلق نمی‌توانیم ادعا کنیم که انقلاب اسلامی به همه اهداف خود رسیده است و یا اینکه به هیچ دستاوردی نائل نشده است.

وی بابیان اینکه دیدگاه منصفانه این است که ما به دستاوردهای بزرگی رسیدیم، گرچه نقاط ضعف‌هایی هم داریم، گفت: ابتدا باید اهداف اصلی ایجاد انقلاب اسلامی را بررسی کنیم که همگی آن در شعارهای استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی موجود است.

شاخصه پهلوی منحوس، دین‌ستیزی بود

طالب پور با اشاره به اینکه مردم در هر انقلابی به دنبال مواردی هستند که یا نداشتند و یا خیلی خیلی کم بوده است، تصریح کرد: پیش از انقلاب اسلامی کاملاً وابسته بودیم و عملاً ایران به سه قسمت بلوک شرق، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها تقسیم‌شده بود.

وی تصریح کرد: ۵۲ هزار نیروی خارجی از بالاترین سطح تا پایین‌ترین سطح حضور داشتند و عملاً آن‌ها کشور را اداره می‌کردند و حتی حق توحش هم از ایران می‌گرفتند، این در حالی است که امروزه ایران مستقل‌ترین کشور در منطقه خاورمیانه است.

حجت‌الاسلام طالب پور با اشاره به اینکه امروز برخی از کشورهای پیشرفته و دارای تکنولوژی و صنعتی در ظاهر را برای ما مثال می‌زنند، تصریح کرد: این در حالی است که همین کشورها کمترین اختیار و استقلالی در امر تصمیم‌گیری ندارند و کاملاً تابع آمریکاییان و ایادی آن‌ها هستند.

وی افزود: آزادی دومین دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی است، گفت: پیش از انقلاب اسلامی هیچ آزادی بیان و آزادی مطبوعات و رسانه وجود نداشت، به‌نحوی‌که در اسناد ساواک موجود است که آیت‌الله غفاری از علمای شهرضا به دلیل سخنرانی علیه وضعیت بد حجاب زنان در زمان شاهنشاهی، زنده‌زنده در دیگ پر از روغن داغ انداختند.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: جمهوریت دستاورد دیگر انقلاب اسلامی است؛ ما هیچ انتخابات آزادی در پیش از انقلاب اسلامی نداشتیم، در خاطرات هست که سفیر آمریکا تعیین می‌کرد چه کسانی از دل صندوق‌های رأی در بیاید و وارد مجلس شوند.

وی با اشاره به اسلامیت به‌عنوان بزرگ‌ترین دستاورد پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد: شاخصه اصلی دوران پهلوی، دین‌ستیزی بود، هیچ اثری دینی در دوران پهلوی انجام نگرفت و در رأس حاکمیت بی‌دین‌ترین افراد حضور داشتند، اما امروز در رأس حاکمیت، یک مرجع است.

حجت‌الاسلام طالب پور خاطرنشان کرد: فساد و دین‌ستیزی تا حدی بود که بهائیان به‌عنوان وزرای مهم دولت منصوب می‌شدند، مدارس ما به بدترین شکل ممکن و توسط بی‌دین‌ترین معلم‌ها اداره می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: سوال دوم این است که آیا دشمنان ما در طول چهل‌وسه سال گذشته به اهداف شوم خود مبنی بر از بین بردن انقلاب و به انحراف کشیدن آن به‌صورت صددرصدی رسیده‌اند،؟ قطعاً جواب منفی است، چراکه اگر دشمنان به اهداف خود رسیده بودند دیگر در پی نقشه‌کشی مجدد برنمی‌آمدند.

کارشناس سیاسی افزود: پس در طول ۴۳ سال گذشته ما به آرمان‌های خود تا حدودی دست‌یافته‌ایم و مانع از رسیدن دشمنان به اهدافشان هم شده‌ایم، پس انقلاب اسلامی تا حد زیادی موفق بوده است.

وی با تأکید بر اینکه عمیق‌تر شدن دشمنی جبهه استکبار نشان از موفق بودن انقلاب اسلامی در جهان است گفت: هیچ‌کسی به‌ قطار ایستاده سنگ‌اندازی نمی‌کند و افزایش توطئه‌ها و دشمنی‌های دشمنان اسلام و انقلاب، نشان از موفق بودن انقلاب در عرصه جهانی است.

حجت‌الاسلام طالب پور اذعان کرد: اگر عقب‌نشینی کرده، یا کوتاه آمده بودیم، این همه توطئه علیه ملت ایران انجام نمی‌شد.

وی در پاسخ به این شبهه که اگر انقلاب اسلامی به پیروزی هم نمی‌رسید ما این امکانات اجتماعی را داشتیم، چون دنیا در حال پیشرفت بوده است، گفت: مگر رژیم پهلوی ۵۰ سال بر ایران حکومت نکرد، خیلی از چیزهایی که دنیا داشت ما علی‌رغم ثروت هنگفت و سرمایه نفت، نداشتیم، چون‌که قرار براین بود ایران مستعمره انگلیس، روسیه و آمریکا باشد و باید در فقر و نیازمندی به سرمی‌برد.

کارشناس سیاسی افزود: شاید اگر انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید اقدامات و پیشرفت‌هایی در این مدت می‌شد، ولی قطعاً به‌اندازه امروز نظام جمهوری اسلامی نبود چون قرار بر وابستگی همیشگی ایران بود.

وی ابراز کرد: امروز وضعیت اقتصادی قطعاً خوب نیست قبول داریم ولی قبل از انقلاب اسلامی با آنکه ارزانی بود ولی اصلاً قدرت خرید نبود.

حجت‌الاسلام طالب پور بابیان اینکه قطعاً کسی نمی‌تواند منکر مشکلات اقتصادی و بی‌تدبیرهای مدیریتی امروز شود، گفت: ولی ما اعتقادداریم این مشکلات بسیار ساده قابل‌حل است فقط کمی همت انقلابی می‌خواهد که امیدواریم با دقت مسئولین دولت سیزدهم انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha