جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
مقاله

حوزه/ جلسه پژوهشی با عنوان راهکارهای موفقیت در جشنواره علامه حلی (ره)، در مدرسه علمیه الزهرا (س) فریدن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمدصادق فاضل، دبیر جشنواره علامه حلی استان مازندران، در جلسه پژوهشی با عنوان راهکارهای موفقیت در جشنواره علامه حلی (ره)، در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) فریدن گفت: مهم‌ترین راهکار در ارائه مقالات در این جشنواره این است که نویسنده بتواند با قلم خود ارزیاب را تحت تأثیر قرار دهد. آنچه برای ارزیابان مقالات علامه حلی مهم است صفحه اول و دوم مقالات است؛ یعنی نویسنده عنوان خوبی انتخاب کند و چکیده، کلید واژه و مقدمه را به خوبی بنویسد.

وی ادامه داد: در انتخاب عنوان سعی کنید عنوان کلیشه‌ای نباشد، به عنوان مثال نقش مادر در تربیت فرزند یک موضوع کلیشه‌ای است در حالی که نویسنده می‌تواند با آوردن یک قید مانند تربیت فرزند با محوریت نامه‌ی امام علی (علیه السلام) به فرزندش می‌تواند از حالت کلیشه‌ای بودن خارج کند. موضوع باید به گونه‌ای باشد که کنجکاوی نویسنده را برانگیزد.

حجت الاسلام فاضل در پایان با اشاره به چهار مؤلفه خوب در مقالات گفت: عنوان خوب، ساختار محتوایی، متن، و ساختار خوب در پذیرش مقالات بسیار مؤثر است. بسیاری از مشکلات مقالات خواهران در کپی برداری در نوشتن متن است، وقتی مقالات آنها مطالعه می‌شود اثری از نویسنده نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha