دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمود معلمی

حوزه/ کارشناس سیاسی گفت: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب مکرراً بیان می‌کنند بسیار مهم است و به‌نوعی سرنوشت‌ساز در نبرد روایت‌ها است و لازمه فعالیت جدی طلاب در این عرصه، مطالعه عمیق است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، محمود معلمی، پیش از ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه صاحب‌الامر (ع) اصفهان در خصوصی جهاد تبیین و تعیین مصادیق آن اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به این مطلب اشاره داشتند که امروز نبرد روایت‌ها در جنگ اراده‌ها در حال وقوع است.

وی بابیان اینکه امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب جنگ اراده‌ها در حال انجام است، گفت: در مذاکرات هسته‌ای هم مشاهده می‌کنیم که به‌شدت این جنگ گرچه دیپلماتیکی است ولی اراده‌ها حرف اول و آخر را می‌زند.

معلمی توضیح داد: در جای دیگری رهبر معظم انقلاب فرمودند در دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و حادثه تسخیر لانه جاسوسی. امثالهم، روایت‌ها را بیان کنید وگرنه دشمن به‌دلخواه خود روایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه یکسری اتفاقات رخ می‌دهد که بر ما فرض است که باید سریع و دقیقی واقعیت قصه را برای مردم خود روایت کنیم، این روایت کردن همان تبیین و روشنگری است.

کارشناس سیاسی در توضیح حادثه تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ و ضرورت تبیین گری در این زمینه که رهبری چندی پیش از عدم روایت کردن آن را گله‌مند بودند، عنوان کرد: در آن زمان وقتی چنین اتفاقی انجام شد بعضی از روشنفکرنماها فریاد زدند که سفارت یک کشور جز خاک آن کشور محسوب می‌شود و حق تسخیر و حمله به آن را نداشتید و از این بابت آمریکا با ایران در طول این چندساله درگیر شده است.

وی با بیان اینکه در ظاهر این مسئله صحیح است که حمله به سفارت یک کشور ممنوع است، ولی آیا این عاقلانه است که دست روی دست بگذاریم و ببینیم سفارت‌خانه‌ای محل جاسوسی علیه کشور ما شود، خاطرنشان کرد: بنابراین ظاهر موضوع حمله به خاک یک کشو راست ولی واقعیت تسخیر لانه جاسوسی علیه یک ملت و دولت است، این مطلب باید تبیین شود.

معلمی اظهار کرد: در نبرد روایت‌ها بر ما واجب است که عرصه‌های مختلف چون دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی، فتنه ۷۸، فتنه ۸۸، فتنه بنزینی و.. را برای مردم تبیین کنیم وگرنه دشمن برای جوانان ما از طریق فضای مجازی و شبکه‌های ماهواره به‌دلخواه خود تبیین می‌کنند. به‌طور مثال، در سفر اخیر رئیس‌جمهور به روسیه، مشاهده کنید دشمن چگونه برای مردم ایران روایت کرد و سخن از تحویل نگرفتن رئیس جمهور ایران توسط پوتین را روایت کرد، همچنین عده‌ای دیگر شبهه انداختند که چرا رئیس‌جمهور ایران نماز خواند، چرا جماعت نخواند.

کارشناس سیاسی ابراز کرد: واقعیت این است که کرونا در کشور روسیه بسیار قوی‌تر از ایران است، از این بابت به درخواست دولت ایران، بر امر فاصله‌گذاری کرونا تأکید شد و دولت روسیه هم رعایت کرد.

وی افزود: نکته دوم اینکه در عرصه سیاست بین‌المللی این روال است که از قبل تمامی برنامه‌ها، اشخاص، تفاهم‌نامه‌ها و حتی نحوه استقبال هم تعیین می‌شود و چیزی در آن زمان اتفاق نمی‌افتد.

معلمی خاطرنشان کرد: سفر رئیس‌جمهور دستاوردهای خوبی برای ایران به همراه داشت، همچنین اخیراً سند راهبردی خوبی با کشور چین امضاشده است که غرب دوستان داخلی هیاهوی رسانه‌ای مبنی بر فروخته شدن کشور به چین راه انداختند، درحالی‌که واقعیت نداشت.

وی با تأکید بر اینکه در چنین زمانی‌هایی باید تبیین صحیح صورت گیرد وگرنه دروغ جای حقیقت را خواهد گرفت، حال این شبهه در فضای مجازی منتشر شد که چرا اگر امام راحل شعار نه شرقی نه غربی سر می‌دهند، ما امروز با چین و روسیه ارتباط برقرار می‌کنیم.

معلمی توضیح داد: پاسخ باید این‌گونه تبیین شود که شعار نه شرقی و نه غربی امام راحل حکایت از عدم وابستگی به شرق و غرب و هر کشور دیگری بود، امروز هم ایران به‌هیچ‌وجه در ارتباطات خود اجازه وابستگی را نخواهد داد، اما خواهان برقراری ارتباط با همه کشورها به‌جز رژیم غاصب صهیونیستی است به شرطی که منافع ایران هم حفظ شود.

وی حتی در پاسخ به این شبهه که آیا امکان برقراری ارتباط ایران با آمریکا هست، گفت: بله این ارتباط به شرطی که رابطه گرگ‌ومیشی آمریکا با ایران تمام شود، امکان‌پذیر است.

کارشناس سیاسی تأکید کرد: جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب مکرراً بیان می‌کنند بسیار مهم است و به‌نوعی سرنوشت‌ساز درنبرد روایت‌ها است و لازمه فعالیت جدی طلاب در این عرصه، مطالعه عمیق است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha