دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
تصاویر/  دیدار مدیر حوزه‌های علمیه کشور با مدیران مدارس علمیه خواهران استان خوزستان و تقدیر و تشکر از مدیران و معاونین

حوزه / مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با مدیران مدارس علمیه خواهران استان خوزستان دیدار و از زحمات مدیران و معاونین مدارس علمیه خوزستان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه ، با مدیران مدارس علمیه خواهران استان خوزستان دیدار و از زحمات مدیران و معاونین مدارس علمیه خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

در ابتدای این دیدار، خانم فاطمه مطوس، سرپرست حوزه علمیه خواهران خوزستان، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های حوزه خواهران استان پرداخت و گفت: ما در سازمان‌دهی دو محور اصلی را سرلوحه کار خود قراردادیم که اولین آن‌ها که یکی از محورهای اصلی برای موفقیت هر مدیر است استعدادیابی طلاب است، چراکه یک مدیر باید استعداد تک‌تک طلاب را شناخته و در راستای آن‌ها برنامه‌ریزی کرده باشد و محور دوم کادر سازی و سازمان‌دهی کادر است.

وی افزود: قطعاً مدارس علمیه خواهران در سطح استان قطب‌های بسیار خوب فرهنگی هستند که در کنار ائمه جمعه، هیئت امنا و مؤسسین می‌توانند کار فرهنگی درخور تقدیر انجام داده و تأثیرگذار باشند.

در ادامه‌ی این دیدار مدیران مدارس علمیه به بیان نظرات و نیازمندی‌های خود پرداخته که ضرورت توجه بیشتر به مدارس علمیه استان، تسهیل شرایط تحصیل سطوح عالی برای مدیران، کادر و اساتید، تأسیس مدرسه بین‌المللی و استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خواهران استان در زمینهٔ تبلیغ بین‌المللی، مجهز کردن کتابخانه‌های مدارس علمیه، بیمه اساتید، بورسیه شدن کادر و مدیران جهت تحصیل و رفع سخت‌گیری‌ها در مجوز تدریس اساتید ازجمله‌ی آن‌ها بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران نیز ضمن تقدیر از نظرات و پیشنهادهای مدیران مدارس، اظهار داشت: به فضل پروردگار حوزه خواهران به‌عنوان یک جریان جوان تعلیم و تربیت از سال ۱۳۷۶ که به‌عنوان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فعالیتش را آغاز کرده توانسته گام‌های بسیار بلندی را برداشته و پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف کسب کند و توانسته به یک دستگاه تعلیم و تربیت و حتی به‌عنوان یک کنش گر فرهنگی و اجتماعی مثبت در کشور تبدیل شود.

وی، به چشم‌انداز حوزه‌های علمیه خواهران اشاره کرد و افزود: تلاش حوزه‌های علمیه خواهران در شرایط فعلی بر این است که در این دوره ریل‌گذاری‌های واقعی در میدان طراحی کند و ما افق ۱۴۱۴ را به دستور شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه در راستای مرجعیت حوزه‌های خواهران در مسائل گوناگون بخصوص در مسئله زن و خانواده قرار دادیم و باید در این مدت به یک دستگاه مرجع در افق ملی و بین‌المللی تبدیل شویم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهجت پور در پایان گفت: ما به‌شدت در تکاپو هستیم تا چند کار زیرساختی مهم برای حوزه‌های علمیه خواهران انجام دهیم که اولین آن‌ها برنامه ۵ ساله است به این صورت که ما سه‌گام ۵ ساله طراحی کردیم که در این سه‌گام در ۵ سال اول حوزه باید در ابتدا آسیب‌هایی که درگذشته وجود داشته و فاصله‌ای که از استاندارهای علمی، پژوهشی و آموزشی گرفته‌شده را مرتفع کند و در ۵ سال دوم تبدیل به یک دستگاه تولیدگر و کارشناس تخصصی‌شده و در ۵ سال سوم حرکت خود را به سمت مرجعیت و محل مراجعه‌ی علمی برای فهم اندیشه دینی در حوزه مسائل مختلف مربوط به زن و خانواده قرار دهد.

انتهای پیام./‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha