دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیرحوزه علمیه قزوین گفت: نسبت به تبیین رسالت طلبگی برای طلاب مدارس علمیه برنامه ریزی جدی داشته باشند، چرا که تبیین رسالت طلبگی قدم اول جهاد تبیین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، امروز در نشست اساتید مدرسه علمیه صالحیه قزوین گفت: آنچه که امروز برای شما اساتید مهم این است که بتوانید رسالت و وظایف طلبگی را برای طلاب به خوبی تبیین کنید تا افرادی که وارد این مکان معنوی می‌شوند اطلاع داشته باشند که چشم‌انداز آنها در آینده چیست و چهعالیت‌هایی را باید انجام دهند و مهمترین مسئولیتشان در حوزه علمیه چیست.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه امروز روستاهایی در اطراف قزوین داریم که متأسفانه مساجد آنها خالی از روحانی است، خاطرنشان کرد: چنانچه طلبه علوم دینی به رسالت طلبگی خود آگاهی داشته باشد جهت برنامه‌های تبلیغی به روستاها و مناطق محروم هم می‌رود ولی اگر از رسالت طلبگی خود آگاهی و اطلاع کافی نداشته باشد به فعالیت‌هایی می‌پردازد که در شأن یک طلبه حوزوی نیست و فقط نگاهش به میزان در آمدی است که از ناحیه آن فعالیت تحصیل می‌شود

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: در دوران دفاع مقدس اگر به یک طلبه و یا یک دانشجو تکلیف می‌شد که به جبهه‌ها اعزام شود به راحتی این مسیر نورانی را قبول می‌کرد و تکلیف خود را تا مرز شهادت یا جانبازی انجام می‌داد، چرا که نسبت به تکلیف آگاه بود و به جان می‌خرید.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم سطح حوزه علمیه و طلاب را ارتقا دهیم، باید طلاب و همسران این عزیزان را نسبت به مسیری که در حال طی شدن هستند آگاه کرده و این مسیر را به خوبی برای آنها و خانواده این عزیزان تبیین کنیم که در آینده دچار مشکلات خانوادگی نشوند.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بنده به تمامی مدیران و اساتید مدارس علمیه ابلاغ کردم که نسبت به تبیین رسالت طلبگی برای طلاب مدارس علمیه برنامه‌ریزی جدی داشته باشند چرا که تبیین رسالت طلبگی قدم اول جهاد تبیین است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خطاب به مدیران و اساتید عنوان کرد: یکی دیگر از وظایف اصلی شما عزیزان این است که بتوانید برنامه‌ریزی جدی در رابطه با استعدادیابی طلاب داشته باشید تا معلوم شود یک طلبه در چه عرصه‌ای می‌تواند موفق تر باشد تا به همان عرصه هدایت شود و بیشتر همت خود را در آن موضوع صرف کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تقویت بنیه علمی را در مدارس علمیه با اهمیت و ضروری دانست و بیان کرد: طلاب مدارس علمیه باید چنان خود را از نظر علمی تقویت کنند که هیچ بهانه‌ای به دست اشخاص ندهند و باید در این عرصه نیز اهتمام جدی داشته باشیم چراکه تبیین بدون علم و آگاهی امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: در این دو سال نشست‌های خوبی بین مدیران مدارس علمیه به صورت دوره‌ای برگزارشده که در انتقال برنامه‌ها و تجربیات عملکرد قابل قبولی دریافت کردیم البته با همراهی خوب مدیران و اساتید باید این نشست‌ها بیشتر تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: اهتمام ما در مرکز تخصصی علامه رفیعی این است که تا جایی که امکان دارد بتوانیم رشته‌های مختلفی را ایجاد کنیم تا طلاب بتوانند به رشته مورد علاقه خود وارد شده و اثرگذاری اجتماعی مطلوب‌تری داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: بعضی از طلاب به رشته‌هایی همچون فقه و حقوق، تفسیر، روانشناسی و مشاوره اسلامی علاقه مند هستند که امروز به لطف الهی این زمینه فراهم شده است، البته در صدد هستیم که رشته‌های دیگری مثل فقه تخصصی را به این مرکز بیافزاییم.

وی ادامه داد: چنانچه اگر طلبه‌ای با جدیت در رشته‌ای از رشته‌های مرکز تخصصی علامه رفیعی وارد شود می‌تواند در آینده در دانشگاه‌ها و مراکز علمی تدریس و یا مقاله‌های پژوهشی ارائه دهد.

مدیر حوزه علمیه قزوین به تأسیس مدرسه علمیه‌ای در قم پرداخت و بیان کرد: بنده وقتی این مسئله را در شورای مدیران حوزه‌های علمیه کشور مطرح کردم به خوبی مورد موافقت آیت الله اعرافی و معاونین قرار گرفت که امیدواریم پس از تصویب در شورای حوزه علمیه قزوین بتوانیم این مدرسه را برای طلابی که می‌توانند در قم ادامه تحصیل دهند راه اندازی کنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha