یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
آیت الله علماء در جلسه مدیران رسانه ای استان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: رسالت رسانه ها باید روشنگری و پیگیری مشکلات مردم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، پیش از ظهر امروز در نشستی با مدیران رسانه‌ای استان کرمانشاه، بر ضرورت اخلاق مداری در فعالیت‌های رسانه‌ای تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اگر تقوا مبنای کار رسانه‌ها باشد، یقیناً هیچ مسئولی هم نباید ناراحت شود، بلکه باید از این موهبت برای رفع مشکل استفاده لازم را ببرد.

وی با بیان اینکه شیطان در کمین همه ماست و باید صداقت و حق، مبنای کار خبری باشد، گفت: تا بتوانیم اطلاع رسانی شفافی به مردم داشته باشیم، زیرا یکی از جنبه‌های «جهاد تبیین» در کنار غیرت دینی و سیاسی، نویسندگی هم مطرح شده است.

آیت الله علما اظهار کرد: باید قانونمند و اساسی حرفمان را بزنیم، زیرا اخلاق حرف و سخن و درس دادنی نیست، بلکه باید این موهبت الهی را در خودمان پیاده کنیم، چون اخلاق یعنی عمل و پیاده شدن در رفتار انسان، یعنی اصل اخلاق عمل به ارکان است.

وی، نمونه بارز اخلاق و عمل را شهید سلیمانی معرفی و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی آنچه را که آموخته بود، عملاً در خود پیاده می‌کرد، لذا باید همه ما در صدد اصلاح خود باشیم، زیرا تقوا بلند مرتبه ترین گفتمان در فرمایش معصومین (علیهم‌السلام) است.

امام جمعه کرمانشاه یکی از کارهای اساسی رسانه‌ها را بصیرت و آگاهی دادن به مردم دانست و گفت: اگر به تاریخ شهادت حضرت سید الشهدا (ع) بیندیشیم، متوجه می‌شویم، تبیین حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) بود که عظمت نهضت کربلا تا امروز پابرجا مانده است، لذا اگر تبیین و روشنگری نکنیم، ارزش‌ها ها ممکن است به فراموشی سپرده شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: باید سوال کنیم چرا امام راحل قیام کرد؟ چرا انقلاب اسلامی را راه انداخت؟ می‌توانست راحت بنشیند و خیلی هم در رفاه باشد، اما انقلاب اسلامی را مدیریت و راه اندازی کرد.

وی در ادامه افزود: باید بدانیم بار ما سنگین و مسئولیت همه ما بسیار مهم است، لذا باید بر طریق مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حرکت کنیم.

آیت الله علما در پایان پیرامون اهمیت اخلاق در اجتماع گفت: رسول خدا (ص) با اخلاق الهی اسلام را تبیین کرد، پس باید شعور و شعار ما مزین به اخلاق اسلامی باشد، یعنی باید در چارچوب اخلاق حرف بزنیم، روشنفکری بکنیم، شعار بدهیم، قلم بزنیم، خبر بزنیم، تا بصیرت افزایی کنیم.

تقدیر از حضور پزشکان جهادی در استان کرمانشاه

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه در نشست دیگری با تعدادی از پزشکان جهادی، بر ضرورت خدمت همه جانبه به مردم محروم استان تأکید کرد، افزود: خدمت رسانی جزو آموزه‌های دینی و فطری است، لذا باید بدانیم، حضرات معصومین (علیهم السلام) چه خدمات گسترده‌ای به مردم داشتند، و این از شئون حکومت است.

وی افزود : اصل وقف از اصول مترقی و اجتماعی اسلام است، زیرا به درستی متن جامعه را تشخیص داده و ضروریات را مورد توجه قرار داده است.

آیت الله علما پیرامون اهمیت خدمت به مردم، اظهار کرد: خدمت به مردم می‌تواند توازن را در جامعه ایجاد کند، نمونه اش پویش کمک مؤمنانه رهبری حکیم و فرزانه است که چقدر موجبات دلگرمی مردم و وحدت رویه مسئولان را فراهم آورد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تقدیر از حضور پزشکان جهادی در استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه حضور گروه‌های جهادی در استان خوب بوده و این حرکت مردمی قابل تقدیر است، زیرا این حرکت، ترجمان فرمایش همیشگی رهبری بصیر است که «انقلابی فکر کنید، انقلابی عمل کنید، انقلابی به مردم خدمت کنید.»

آیت الله علما در پایان با بیان اینکه امروز خیلی اسباب کار برایمان فراهم است، لذا برای نیل به آینده‌ای بهتر باید این امکانات را مدیریت کنیم، گفت: امروز ایران با همه مشکلات یک قدرت بزرگ جهانی است و در دنیا تأثیر گذار است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha